Onderwerp:

Hoe was jullie Noelanders 2016? 8 jaren 2 maanden geleden #44271

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165
Ik was er vrijdag namiddag (om mijn Ginkgo op de tentoonstelling te zetten), zaterdag en zondagnamiddag.
Zoals elk jaar was het een leuk weerzien van oude en nieuwe bekenden.

De verkoop was dit jaar veel en met meer handelaars word het moeilijk om creatief en vernieuwend uit de hoek te komen. Veel te veel die hetzelfde verkochten en de prijzen schommelden van goedkoop (nutteloos) materiaal tot duur (soms te duur) afgewerkte bonsai.
Als je goed zocht waren er zeer goede bomen voor zeer weinig geld. Maar weinig is voor de ander dan weer veel.

Ik heb het met iemand erover gehad dat deze show misschien voor de meesten mensen een beurs is waar je elk jaar naar uitkijkt en dan kan je wel een jaartje sparen om daar dan een laat kerstcadeautje te kunnen kopen. :lol:

Al bij al een goede beurs die elk jaar beter wordt.

Gr.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hoe was jullie Noelanders 2016? 8 jaren 2 maanden geleden #44272

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

DavidRoussel schreef : Uiteraard koop je dit dan niet lijkt me logisch.
Ik ga er dan ook van uit dat gezond verstand van toepassing is :)


Vandaar dat ik aangeef dat jij niet kan inschatten wat voor een ander wijzer is. Wat voor logisch en vanzelfsprekend is, is voor een andere persoon misschien wel compleet onmogelijk.

Niet op jou persoonlijk gericht, maar jet valt me op dat er veel mensen zijn die voor een ander de inschatting kunnen maken wat daar de beste keuze is. Ik heb de laatste dagen op verschillende plekken wat draadjes gestart, en krijg daar zuke interessante adviezen over wat ik zou moeten doen, van, koop nog eens een paar honderd bomen, en misschien heb je dan voldoende om echter ervaring te krijgen (dit van een profi kweker) tot met 100 planten kan je er onmogeljk bij werken, doe het gros de deur uit. En de grappigste, doe alles wat door anderen nu geen bonsai genoemd wordt, de deur uit. Bij dat laatste vraag ik me dan weer af hoe die persoon denkt dat iets een bonsai wordt.

Take home message, iedereen doet deze hobbie op een andere manier, met een ander doel. En als je als doel hebt 10 leuke boompjes te hebben staan voor jezelf, kan je prima met een paar euro elk jaar een klein boompje kopen. Als je doel is bij de wereld top mee te draaien, zal je ettelijke honderden tot duizenden euros in materiaal willen steken. Wil je goed kunnen vormgeven? Of wil je bomen hebben staat die allee regulier onderhoudt vragen? Allemaal verschillende situaties, allemaal verschillende doelen, en daaruitvolgend, allemaal verschillende verzamelingen thuis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marco buijsman, MaartenPan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hoe was jullie Noelanders 2016? 8 jaren 2 maanden geleden #44275

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

leatherback schreef :

DavidRoussel schreef : Uiteraard koop je dit dan niet lijkt me logisch.
Ik ga er dan ook van uit dat gezond verstand van toepassing is :)


Vandaar dat ik aangeef dat jij niet kan inschatten wat voor een ander wijzer is. Wat voor logisch en vanzelfsprekend is, is voor een andere persoon misschien wel compleet onmogelijk.

Niet op jou persoonlijk gericht, maar jet valt me op dat er veel mensen zijn die voor een ander de inschatting kunnen maken wat daar de beste keuze is. Ik heb de laatste dagen op verschillende plekken wat draadjes gestart, en krijg daar zuke interessante adviezen over wat ik zou moeten doen, van, koop nog eens een paar honderd bomen, en misschien heb je dan voldoende om echter ervaring te krijgen (dit van een profi kweker) tot met 100 planten kan je er onmogeljk bij werken, doe het gros de deur uit. En de grappigste, doe alles wat door anderen nu geen bonsai genoemd wordt, de deur uit. Bij dat laatste vraag ik me dan weer af hoe die persoon denkt dat iets een bonsai wordt.

Take home message, iedereen doet deze hobbie op een andere manier, met een ander doel. En als je als doel hebt 10 leuke boompjes te hebben staan voor jezelf, kan je prima met een paar euro elk jaar een klein boompje kopen. Als je doel is bij de wereld top mee te draaien, zal je ettelijke honderden tot duizenden euros in materiaal willen steken. Wil je goed kunnen vormgeven? Of wil je bomen hebben staat die allee regulier onderhoudt vragen? Allemaal verschillende situaties, allemaal verschillende doelen, en daaruitvolgend, allemaal verschillende verzamelingen thuis.


Toch begrijp ik je niet helemaal... Als je op een forum gaat en draadjes opent krijg je advies. . Als je dat niet wilt, waarom ga je dan op een forum? Natuurlijk maak je zelf uit welk advies je volgt en welk niet. .. Het gaat mijn nou net om het nuttige advies, dat is voor mij een belangrijke reden om op een forum te gaan. ..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ybonsai, rravenho, DickVanDreven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hoe was jullie Noelanders 2016? 8 jaren 2 maanden geleden #44284

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504

leatherback schreef :

DavidRoussel schreef : Uiteraard koop je dit dan niet lijkt me logisch.
Ik ga er dan ook van uit dat gezond verstand van toepassing is :)


Vandaar dat ik aangeef dat jij niet kan inschatten wat voor een ander wijzer is. Wat voor logisch en vanzelfsprekend is, is voor een andere persoon misschien wel compleet onmogelijk.

Niet op jou persoonlijk gericht, maar jet valt me op dat er veel mensen zijn die voor een ander de inschatting kunnen maken wat daar de beste keuze is. Ik heb de laatste dagen op verschillende plekken wat draadjes gestart, en krijg daar zuke interessante adviezen over wat ik zou moeten doen, van, koop nog eens een paar honderd bomen, en misschien heb je dan voldoende om echter ervaring te krijgen (dit van een profi kweker) tot met 100 planten kan je er onmogeljk bij werken, doe het gros de deur uit. En de grappigste, doe alles wat door anderen nu geen bonsai genoemd wordt, de deur uit. Bij dat laatste vraag ik me dan weer af hoe die persoon denkt dat iets een bonsai wordt.

Take home message, iedereen doet deze hobbie op een andere manier, met een ander doel. En als je als doel hebt 10 leuke boompjes te hebben staan voor jezelf, kan je prima met een paar euro elk jaar een klein boompje kopen. Als je doel is bij de wereld top mee te draaien, zal je ettelijke honderden tot duizenden euros in materiaal willen steken. Wil je goed kunnen vormgeven? Of wil je bomen hebben staat die allee regulier onderhoudt vragen? Allemaal verschillende situaties, allemaal verschillende doelen, en daaruitvolgend, allemaal verschillende verzamelingen thuis.


Inschatten voor een ander is inderdaad onmogelijk, ik denk dat fora vooral bedoeld is om kennis, ervaringen, teleurstellingen en succes te delen met elkaar.
Zelf haal ik eruit wat voor mij het beste pas, maar ik begrijp je reactie ergens wel.
Ben er zo goed als zeker van dat de meeste reply's met de beste bedoelingen zijn B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by DavidRoussel.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren