Onderwerp:

Wat hebben jullie gestudeerd 6 jaren 9 maanden geleden #68669

  • RoyVanBeek
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 23
Hallo Teye,
2 jaar is nog ruim tijd hoor, dus je hoeft je nog geen grote zorgen te maken als je nog niet exact weet wat je wil gaan doen. Het is een kwestie van veel open dagen bezoeken, van verschillende studierichtingen.

Zelf heb ik aan de uni van Leiden gestudeerd en gewerkt, en momenteel werk ik aan die van Wageningen. Dus mocht je vragen hebben over studeren in die steden dan kan ik je wel wat advies geven (al ken ik natuurlijk lang niet alle studierichtingen).

Oxford: dat is één van de beste universiteiten van NW Europa. Of het er ook leuk is weet ik niet!

Succes, Roy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat hebben jullie gestudeerd 6 jaren 9 maanden geleden #68692

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Wat wil je weten over Oxford? Ik heb er 2 jaar gewerkt als onderzoeker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat hebben jullie gestudeerd 6 jaren 9 maanden geleden #68709

  • Teye01
  • Teye01's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 495
  • Ontvangen bedankjes 89
Bedankt Roy en LB! Als ik vragen heb kom ik bij jullie ;).
Ik ben vooral van de sfeer. Is die niet goed, dan ga ik er niet heen. Dus is die goed? Lopen er daar wat "gezellige" mensen rond? Het is zeker een goede school, maar is hij ook echt beter dan wat Nederland kan bieden?
Ik kom er alleen wel achter dat het een beetje hoog gegrepen, misschien, is en dat het absurt duur is, zeker vergeleken met Nederland. Ik zou er natuurlijk graag naartoe willen, maar weet niet of dat de beste keus zal zijn. Ik denk dat ik sowieso is een keer moet gaan kijken bij Oxford of ik het wel leuk vind en of het zó leuk is dat ik geen alternatief vind in Nederland, wat mij sterk lijkt want er zijn genoeg leuke universiteiten. Het is ook zó moeilijk, er is zoveel keus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat hebben jullie gestudeerd 6 jaren 9 maanden geleden #68716

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
De universiteiten in Nederland horen allemaal bij de beste 200 van de wereld. Dus daar ga je ook niet de fout in.
Oxford is weliswaar een leuke stad, en de engelsen houden wel van een pilsje. maar onderwijs is heel erg anders dan op nl uni's. Een stuk persoonlijker, wat ik er van gezen heb (Maar ik heb alleen doctoraalstudenten voor me gehad,geen bachelor).

Oxford helpt in je carriere zeker. Zitten veel goedgeplaatste mensen daar. Ik vond het er niet zo leuk; Ik heb een verlenging van mijn contract niet aangenomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat hebben jullie gestudeerd 6 jaren 9 maanden geleden #68719

  • DannydeGraaf
  • DannydeGraaf's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 66
  • Ontvangen bedankjes 12
Ter aanvulling van leatherbacks stuk over een persoonlijkere studie.
Deze zijn inderdaad schaars in Nederland, zelf heb ik gestudeerd aan de Haagse Hogeschool.
Primair aan de academie van ICT en Media(depundance) en hier en daar ook in de hoofdvestiging in Den Haag.
Als je blokken volgt bij de hoofdvestiging merk je toch dat de docenten veel minder tijd voor je hebben(of ze dat nou willen of niet) dan in een kleinere vestiging.
Wellicht ook nog iets om mee te nemen bij je selectie van universiteit.

Ik stel voor om verschillende uni's te bezoeken, kleine grote etc en de sfeer zelf te proeven.
Proefstuderen, open dagen, pak aan wat ze allemaal bieden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat hebben jullie gestudeerd 6 jaren 9 maanden geleden #68721

  • RoyVanBeek
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 23
Ik denk dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken over de sfeer. Het studentenleven in iedere stad heeft zijn charme. Zowel in Leiden als Wageningen heb ik me prima vermaakt, en ik hoor bv ook alleen maar goede verhalen over Groningen, Maastricht etc. Het is ook wat je er zelf van maakt.
Studeren in Engeland is inderdaad prijzig. Je kunt ook in Nederland beginnen en dan een master in het buitenland doen. Scheelt in de kosten, en tegen die tijd kun je (samen met studieadviseurs van je uni) beter inschatten wat voor jou een goede keuze zal zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat hebben jullie gestudeerd 6 jaren 9 maanden geleden #68731

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Succes teye !
Ik ben niet verder gekomen dan mbo dus kan je er niks over vertellen hoop dat je vind wat je zoekt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat hebben jullie gestudeerd 6 jaren 9 maanden geleden #68750

  • leander1976
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb niet gestudeerd.
Ik ben met me 16e gaan werken,omdat ik snel op mezelf wou gaan wonen.
Op me 18e zat ik op mezelf en werkte toen in een metaal en constructie bedrijf in het magazijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts