Onderwerp:

Voorstellen 7 jaren 8 maanden geleden #53193

  • MartijnVanDenBosch
  • MartijnVanDenBosch's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 6
Hallo,

Ik ben Martijn, 22 jaar oud en ga volgend jaar mijn laaste jaar verpleegkunde in.

Mijn 'bonsaicarrière' is begonnen met een liefde voor Japan, waarin bonsai natuurlijk niet kan ontbreken. Zo was ik dus net als velen met een S-vormige Ficus met 3 takken, 12 blaadjes in een lelijk geglazuurd rechthoekige pot met schotel begonnen. Dat was 3 weken plezier tot de eerste het begaf, ik had er 3. De tweede volgde al snel en toen ben ik mij gaan verdiepen in de verzorging hiervan. Zo zwerf ik hier al een lange tijd rond en kwam ik er achter dat die ficus takken niet echt bonsai-waardig zijn. Zodoende heb ik het internet afgezocht en kwam ik later met een pre-bonsai thuis, juniperus. Vol enthousiasme mee aan het werk gegaan en na een halfjaar begaf deze het ook. Te weinig verdiept en teveel in een keer gedaan (bedraden, shari... :pinch: ) Ook geen idee in welke grond die stond en of wanneer de laatste keer was dat die is verpot. Een ekte beginner :lol:

Nu heb ik een taxus (om mee te doen in de wedstrijd, wat voor mij enkel is om te leren ;-)) en ik kwam nog een kleine olijf met een leuk stammetje tegen bij de intratuin. Zal later, als daar behoefte aan is, wel een foto plaatsen.

Mijn plan is om mij aan te melden bij een club/cursussen en daar onder begeleiding te gaan werken aan een prebonsai. Ik zit zelf te denken aan de bonsaihut, bij Ron :)

Als er verder nog vragen zijn, be my guest!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voorstellen 7 jaren 8 maanden geleden #53202

  • parvifolia
  • parvifolia's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 128
  • Ontvangen bedankjes 26
Goed idee, ik kom al enkele jaren bij Ron.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voorstellen 7 jaren 8 maanden geleden #53208

  • Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 752
  • Ontvangen bedankjes 139
Hallo Martijn,

Van harte welkom op dit forum!

Groet,
Tom
De volgende gebruiker (s) zei dank u: MartijnVanDenBosch

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren