Onderwerp:

...teken eens een boom... 6 jaren 11 maanden geleden #65448

  • LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Een tijdje geleden vroeg Marcellucas me om een virtual te maken van hetgeen ik voor ogen had met mijn berk. Ok, dat doen we even dacht ik... totdat ik aan mijn pc zat en begon te tekenen. Dan moet je effectief takken beginnen te tekenen die daarna samen de vorm van -in dit geval- een berk moeten vormen.Het heeft me uiteindelijk wat tijd en moeite gekost om hetgeen in mijn hoofd zat op beeld te krijgen.
Naderhand dacht ik hierover na, je kan in de natuur zonder moeite een eik van een berk,een appel van een peer, enz enz onderscheiden door de vorm, takstructuur ,.... van de boom.
Het weergeven van deze vorm, silhouet, laten we het het karakter van de soort noemen, weergeven op papier blijkt toch knap moeilijker dan je denkt- wat "maakt" een boomsoort zo typisch.... Ik heb een poging gedaan om verschillende types boom te tekenen en ik moet zeggen, dit heeft me veel geholpen in mijn manier van kijken naar bomen en boomsoorten, en zeker ook in het kijken en vormen van mijn eigen boompjes.

Dus- tekenen maar zou ik zeggen- voor mij in ieder geval zeer leuk om te doen, en vooral leerrijk!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

...teken eens een boom... 6 jaren 11 maanden geleden #65449

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Ik heb daar geen talent voor vrees ik. En eigenlijk heb ik er geen zin in om er tijd voor te maken.
Iets tekenen, tot daar aan toe, maar dat het ook echt word zoals ik het in mijn hoofd heb of voor me zie is wat anders. Alhoewel ik er het nut wel van in zie.

Wat ik nog gehoord heb is een foto nemen, afdrukken en tegen een raam plakken en zo de dingen die je niet kunt veranderen natekenen en van daaruit verder gaan. Msh dat ik dat wel eens probeer. Ooit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

...teken eens een boom... 6 jaren 11 maanden geleden #65452

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2405
  • Ontvangen bedankjes 930
Op het moment dat je iets herkenbaar kunt tekenen, dan begrijp je pas hoe datgeen er eigenlijk uit Ziet. Pas kan Kun je het dus reproduceren. Dit dus ook toepasbaar bij onze passie. Het zal dus zeker helpen bij het vormen van bomen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren