Onderwerp:

Regeren is vooruitzien 10 jaren 10 maanden geleden #22754

  • pvdb
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 59
  • Ontvangen bedankjes 14
Elke alerte persoon ziet aan de foto's dat de samenstelling van de grond zeer grof is. Te nat is hier niet aan de orde, denk ik dan. Uit pure ervaring kan ik wel zeggen dat de waterhuishouding van een olijf nogal meevalt, indien men het granulaat ernaar beïnvloed. Ik zou graag eens een foto zien van Ollandos zijn olea-bonsai?

grtn P.

ps: Ollandos, aub geen privéberichten meer sturen die kant noch wal raken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Regeren is vooruitzien 10 jaren 10 maanden geleden #22763

  • Ollandos
  • Bezoeker
  • Bezoeker

pvdb schreef : Elke alerte persoon ziet aan de foto's dat de samenstelling van de grond zeer grof is. Te nat is hier niet aan de orde, denk ik dan. Uit pure ervaring kan ik wel zeggen dat de waterhuishouding van een olijf nogal meevalt, indien men het granulaat ernaar beïnvloed. Ik zou graag eens een foto zien van Ollandos zijn olea-bonsai?

grtn P.

ps: Ollandos, aub geen privéberichten meer sturen die kant noch wal raken.


Beste PvdB Ik heb hier enkel mijn ervaring weergegeven, dat u die in twijfel trekt is uw zaak. En voor wat die PB betreft u weet zelf wel beter toch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Regeren is vooruitzien 10 jaren 10 maanden geleden #22769

  • pvdb
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 59
  • Ontvangen bedankjes 14

Ollandos schreef :
Beste PvdB Ik heb hier enkel mijn ervaring weergegeven, dat u die in twijfel trekt is uw zaak. En voor wat die PB betreft u weet zelf wel beter toch.


Ik trek uw ervaring niet in twijfel. Hoe jij deze soort doet overwinteren zal zeker en vast goed gaan. Maar ik verkies een veiligere manier voor deze soort. Ik had graag eens een foto van een boom gezien die op jouw manier de winter is door gekomen,
ik kan moeilijk geloven dat het geen gevolgen heeft voor de boom. Dat er uitwendig niets speciaal is op te merken wil niet automatisch zeggen dat de boom nergens geen last van heeft. Het blijft een mediterrane soort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Regeren is vooruitzien 10 jaren 10 maanden geleden #22853

  • Janes
  • Janes's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 125
  • Ontvangen bedankjes 10
volgens mijn huiskamerbonsaiboek zou ie binnen moeten kunnen staan :blink: , hooguit een meter van het raam of met bijlichten, maar gezien al jullie reacties durf ik het toch niet aan. :) dus ik denk dat ik 'm op een onverwarmde kamer plaats, maar wel al vrij vroeg om de temperatuurverschillen op te vangen, of zal ik wachten tot een graad of +4 om de boom tot winterrust te laten komen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts