Onderwerp:

zaaien 10 jaren 4 maanden geleden #28288

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
Ik heb appel zaadjes gezaaid begin dit jaar, 5 plantjes van gehad en 3 daarvan zijn er nog van over. 2 jaar geleden heb ik voor de gein een citroen pitje van werk mee genomen. Die heb ik toen in een potje met aarde gedaan en daar heb ik nu een 70 cm hoge lange spriet van. Ik heb ook nog een rode beuk zaailing staan die me vader als kleine sate prikker had mee genomen. Heb 2 jaar geleden ook nog 2 acer campestre's en een acer platanoides tussen de tegels vandaag getrokken en in potjes gedouwd. Oh en ik heb niet te vergeten nog een paarde kastanje zaailing staan die me vader ook mee genomen had van werk. De kastanje kwam die tegen tijdens het schoffelen. Dus ja genoeg klein spul :P :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zaaien 10 jaren 4 maanden geleden #28300

  • RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 147
Altijd leuk om te zaaien. Ik verzamel zaden tijdens mijn vakanties.
Afgelopen zomer zaden van de Perzische slaapboom, tamarinde, ballonnen boom en de tameriks gezaaid.
Alleen de tameriks en de slaapboom zijn opgekomen misschien komt de rest later later.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zaaien 10 jaren 4 maanden geleden #28306

  • adje
  • adje's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 106
  • Ontvangen bedankjes 19

bladgroen schreef : Altijd leuk om te zaaien. Ik verzamel zaden tijdens mijn vakanties.
Afgelopen zomer zaden van de Perzische slaapboom, tamarinde, ballonnen boom en de tameriks gezaaid.
Alleen de tameriks en de slaapboom zijn opgekomen misschien komt de rest later later.

winter slaap :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zaaien 10 jaren 4 maanden geleden #28326

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118

bonsai1.2 schreef : Ik heb appel zaadjes gezaaid begin dit jaar, 5 plantjes van gehad en 3 daarvan zijn er nog van over. 2 jaar geleden heb ik voor de gein een citroen pitje van werk mee genomen. Die heb ik toen in een potje met aarde gedaan en daar heb ik nu een 70 cm hoge lange spriet van. Ik heb ook nog een rode beuk zaailing staan die me vader als kleine sate prikker had mee genomen. Heb 2 jaar geleden ook nog 2 acer campestre's en een acer platanoides tussen de tegels vandaag getrokken en in potjes gedouwd. Oh en ik heb niet te vergeten nog een paarde kastanje zaailing staan die me vader ook mee genomen had van werk. De kastanje kwam die tegen tijdens het schoffelen. Dus ja genoeg klein spul :P :)


mijn zoontje van tien heeft vorig jaar 2 appelzaadjes gezaaid waarvan 1 zaadje na 1 week isopgekomen.
hij heeft het plantje zelf verzorgd en voor we op reis vertrokken hebben we hem samen in de tuin geplant(is veiliger dan de oppas die wel eens wat vergeet)
boompje is fiks opgeshoten en we hebben hem naar zijn nieuwe woonplaats verhuisd(mét stambeveliging)achteraan bij de kippen ren.
ik mag hem niet bonsaien,heeft ie al gezegd :oops: boom is al groter dan zoon,dus hij is apetrots!
ook een zelfgezaaide citroen hier,maar die krijgt wel zijtakjes(klein plantje nog) ik wind hem om een bamboestok)
de albizia is normaal gezien een snelle kiemer,maar wie weet ....
ik verwacht jacaranda zaad van een zusje uit portugal,die binnenkort weer naar hier verhuist...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zaaien 10 jaren 4 maanden geleden #28328

  • RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 147
winter slaap
Dat zou zo maar kunnen, ik heb ooit een kastanje uit Thailand gezaaid, die deed er een half jaar over om op te komen. Maar toen groeide hij ook zowat een meter per jaar.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by RiaBronkhorst.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts