Onderwerp:

wat heb ik geleerd 10 jaren 3 weken geleden #31911

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
ik was even aan het denken over hoe ik hier ben terechtgekomen en of en wat ik geleerd heb....
ik heb om te beginnen als belangrijkste les geleerd dat je met bonsai GEDULD moet hebben(is me hier ook trouwens gezegd :whistle: )
verder weet ik nu dat het niet de bedoeling is dat je de eerste de beste mini plant in een klein bonsaibakje moet proppen en dan een bonsai hebt...ik dacht dus in eerste instantie ook dat dat kon...
dus grote planten kweken...eerst dikte krijgen etc..en da kan pas als ze de ruimte hebben,dus een heleboel oefenplantjes heb ik wee uit hun kleine bakjes gehaald en gewoon in de tuin gezet...
ik ga die gewoon af en toe esopgraven en aan de wortels rommelen..de rest komt later,jaja zelfs geduld hebben heb ik geleerd....
hier veel rondgeneusd,veel opgezocht op het internet,info vraag ik regelmatig aan iemand van de vereninging hier etc..
boekskes om wa tips uit te halen etc.

ik ben zelf iemand die het graag zelf doet,en dan is al da geduld soms lastig om op te brengen....maar ja,een mooie boom kopen die door iemand anders gevormd is vind ik persoonlijk niet echt aan bonsai doen,das gewoon bonsai kopen...ik wil zelf uiteindelijk het inzicht krijgen om een bonsai in een plant te herkennen...en soms denk ik dat ik toch op de goede weg ben...
en voor het overige baseer ik me op wat die mijnheer van de bonsaiclub hier heeft gezegd: als jij het mooi vind en gelukt,dan ben je goed bezig want das het belangrijkste.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren, Tiger313, kevofski, Auk, RickD87

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wat heb ik geleerd 10 jaren 3 weken geleden #31922

  • adje
  • adje's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 106
  • Ontvangen bedankjes 19
helemaal mee eens,ga zo door sucses,mvg adje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts