Onderwerp:

nieuw hier op het forum 9 jaren 3 maanden geleden #36575

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
hallo
ik ben nieuw hier op het forum en ik wil bij deze even mijzelf voorstellen en mijn bonen bij deze plaats ik enkele ( oude ) foto's
sommige bomen hebben nog wel veel werk nodig maar ik hou nu net van dit deel van de hobby .
want mijn inziens kan iedereen (die de nodige financiële middelen heeft) een mooi bonsai kopen maar zelf vormen geeft mij toch meer voldoening.
??? foto's plaatsen lukt blijkbaar niet hoe doe je dit???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by stevens.

nieuw hier op het forum 9 jaren 3 maanden geleden #36579

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
---

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by WillievanAchteren.

nieuw hier op het forum 9 jaren 3 maanden geleden #36581

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
Welkom Stevens,
Foto's zijn altijd leuk om te zien, kijkje in de keuken zeg maar.

Foto's plaatsen: Nieuw onderwerp of Antwoord onderwerp - Voeg bijlage in - kies bestand van je pc- Toevoegen.

groet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuw hier op het forum 9 jaren 3 maanden geleden #36587

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Welkom op BE,

Als je problemen hebt met plaatjes plaatsen, kijk dan even hoe groot ze zijn. Een grootte tot zo'n 1500*1500 pixel en iets van 200kb werk perfect. Als ze erg groot zijn, gaat het niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuw hier op het forum 9 jaren 3 maanden geleden #36609

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
hallo mede bonsai lovers
foto's plaatsen lukt dus blijkbaar niet omdat ze te groot zijn :sick:
maar dat weerhoud me natuurlijk niet om het een en het ander te delen op dit forum.
de foto's zullen dus nieuwe moeten worden die ik komend voorjaar dan maar ga nemen.
mijn profiel : ik ben al verscheidene jaren bezig met bonsai zo een 14 tal jaar maar op meer amateuristische hoogte mijn inziens.
in de loop van de jaren heb ik dus wel wat leergeld moeten betalen , eenmaal heb ik een cursusrreks beginnen met bonsai gevolgd maar nooit niet in clubverband of zo (het is er eigenlijk nooit van gekomen) wel heb ik veel kennis vergaard uit mijn jarenlang abonnement op eerst bonsai europe die later bonsai focus werd .
dus ik ben zowat een beetje autodidact mijn bonsai kennis.
over deze vele jaren heb ik ook wel vele (mijn inziens) mooie bomen verzameld waar ik veel voldoening uit haal.

zo heb ik een grote juniperus met een mooie stam die ik op mijn werkplek heb mogen uitgraven in het verloop van 5 jaar veel kunnen veranderen naar een voor mij nu zeer bevredigend resultaat , deze boom was origineel een boom die eigenlijk een stam was met een T vorm een deel van de stam heb ik gemacoteerd en vorm ik momenteel tot een bonsai stijl cascade is het niet echt maar daar heeft hij wel wat van weg het andere deel heb ik vervolgens meer naar boven gebogen tot hij tot mijn tevredenheid kon gevormd worden.
en dit vind ik dus net zo mooi als je van een voor jouw veelbelovende struik een bonsai kan vormen , ik moet natuurlijk toegeven dat ik de eerste bomen die ik had ook gekocht heb maar zelf vormen is voor mij het summum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by stevens.

nieuw hier op het forum 9 jaren 3 maanden geleden #36613

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
Ja, maak mij (ons) lekker nog nieuwsgieriger :silly:

Ik verklein mijn foto's tot 800 x 600, werk je met windows?
Ga je wel naar beurzen? (noelanders b.v.)

Groet Willie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuw hier op het forum 9 jaren 3 maanden geleden #36616

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Hoi Stevens,
Welkom hier.
We kijken idd uit naar de foto's en het delen van je ervaringen en kennis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuw hier op het forum 9 jaren 3 maanden geleden #36657

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
Hallo Willie en co
ik werk inderdaad met Windows maar ben een grote kluns op sommige dingen van het gebruik van pc
dus als jullie mij op de hoogte kunnen brengen hoe je je foto s verkleind laat het mij maar weten .
normaal ga ik elk jaar naar de noelanders show maar afgelopen jaar ben ik niet geweest (verbouwingen aan ons huis hadden prioriteit) misschien ga ik dit jaar wel maar dat is nog niet zeker aangezien ik in die zelfde periode ook nog enkele verbouwingswerken moet uitvoeren .
ik heb jullie al gemeld dat ik al lang bezig ben maar dat maakt mij niet minder amateur dan de doorsnee hoor.
zo vind ik dood hout op bonsai nog altijd als een van mijn zwakste punten , bijvoorbeeld hout waar ik zeker van weet dat het dood is daar werk ik aan in de winter maar dood hout creeren dat durf ik niet meer doen ik deed dit een maal in de winter aan een mooie taxus die ik had en die winter verloor ik hem natuurlijk weet ik niet of het door het werken aan het hout te wijten is want dit was 2 jaar terug en hier inde streek heeft het toen enorm streng gevroren maar het heeft mij wel afgeremd on nog eens dood hout te creëren
nochtans zou ik voor hem mooier te laten uitkomen ook nog moeten frezen de juniperus waar ik over sprak , dus alle raad is welkom .
EVEN BIJKOMENDE OPMERKING de bomen waar ik in het verleden wel aan dood hout werkte daarvan dekte ik steeds de randen af met wond pasta dus daar zal het bij de overleden taxus zeker niet gelegen hebben .
Het kan natuurlijk altijd wel eens mis lopen mar ik ben er toch veel voorzichtiger Door geworden.
Ik vreesde dat hetgeen ik zei van die strenge winter zeker kan aan bijgedragen hebben.
Zo had ik een mooie deshojo esdoorn waar ik vele jaren geleden mee naar een cursus basistehnieken en daar was er een lesgever blijkbaar wat te fanatiek om mijnboom een facelift te geven want later ging de top dood (nu weet ik dat je in augustus beter groot snoiewekt doet aan acers) .
dit alles eventer zijde de top was dus dood en in de volgende jaren kweekte ik er een nieuwe top in maar deze top stierf dus ook af in die strenge winter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuw hier op het forum 9 jaren 3 maanden geleden #36659

  • wes
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 330
  • Ontvangen bedankjes 70
Als je van je fotocamera de instellingen op 3mega pixel zet en nieuwe foto's maakt zullen ze altijd passen.
Maar zal je wel alles opnieuw moeten fotograveren :whistle: .

gr wesley
De volgende gebruiker (s) zei dank u: stevens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuw hier op het forum 9 jaren 3 maanden geleden #36661

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Of je opent een foto bewerkingsprogramma en verkleint de fotos..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts