Onderwerp:

Wezen shoppen 9 jaren 2 maanden geleden #37011

  • Matje
  • Matje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 531
  • Ontvangen bedankjes 87
Begin maart gaan we bij de vereniging verpotten.

Nu had ik afgelopen september een acer gekocht, omdat ik weinig leuke acers met potentie heb, de meeste moeten nog bijkomen en groeien voor ik er mee verder kan.

Bij het tuincentrum zag ik toen een klein leuk boompje waar op termijn wel een leuke rechtop gaande van te maken is denk ik.

Ik had mij voorgenomen deze met voorzichtigheid aan te pakken en het nu eens echt goed te doen.

Zodoende heb ik hem vorig jaar enkel water gegeven tot in november toen alle blad weg was en toen heb ik alleen wat langere uitlopers terug gesnoeid. Hij staat nu dus nog steeds in de pot waar ik hem in gekocht heb. Volgende voorgenomen actie was dan ook om hem komend voorjaar te verpotten en verder weer met rust te laten.

Dus het kwam me goed uit dat we met de vereniging gaan verpotten begin maart. Maar ik had geen goede pot om hem in te zetten. Hij staat nu in een plastic container van ongeveer 15 cm rond.
Ik wil graag iets dat qua oppervlakte groter is maar minder diep, wel diep genoeg om niet teveel aan wortels weg te hoeven halen.
Ik dacht aan 20 cm rond of 20 x 20 vierkant en iets van 10 cm diep.

Al even op internet lopen zoeken, maar eigenlijk niks kunnen vinden voor een bedrag wat ik er voor uitgeven wil, het hoeft immers nog geen echte bonsai pot te zijn.
Dus vandaag maar eens naar de intra praxis gegaan hier in de buurt (intratuin is pas overgenomen door praxis en heet nu praxis tuin )

Gewoon even kijken wat ze aan potten hebben en nieuwsgierig of het nog steeds de zelfde bagger winkel is als daarvoor.
Qua winkel geen verbetering, maar wel een leuke pot gevonden, geen bonsai schaal, maar qua vorm wel iets dat me kon bevallen en waar naar mijn idee genoeg ruimte was om de acer een jaar of drie vier in te laten staan.

Ook liep ik tegen een leuke picea boom aan voor €6,99. ik denk ongeveer 1 meter hoog.
Geen ervaring met piceas, maar daar zal ik me komend jaar eens wat meer in verdiepen. Ook deze hoeft niet morgen een top bonsai te zijn :blush:

Tzt zal ik van de boompjes elk wel een topic starten, maar voor nu vond ik het leuk om even te delen wat ik gedaan heb.

Foto's:

De acer zoals ie er vandaag bijstond:





Het kaartje, dat ik er nog op heb laten zitten:



En even in zijn nieuwe pot gepast:



De picea:



Het kaartje:



En omdat ik toch foto's aan het maken was nog een kleine juniperes die in een echt klein potje staat sinds afgelopen jaar, het is een van de weinige juniperes stekjes die me gelukt zijn, nu 2 jaar oud.:




Deze is nog helemaal niks mee gedaan, enkel laten groeien.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Matje.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren