Onderwerp:

Mini ecosysteem 9 jaren 1 maand geleden #38175

  • Teye01
  • Teye01's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 495
  • Ontvangen bedankjes 89
Hoi hoi,
Ik hou van allerlei dingen in het klein, daarom ook bonsai :) , en zat een paar maanden geleden op internet te kijken en toen zag ik een mini ecosysteem. Ik ben toen meteen aan het planten gegaan en heb er toen ook eentje in het klein gemaakt. Vandaag sloeg het weer aan dus ik dacht, laat ik er nog maar een maken. Ik heb toen van mijn varen een stekje, wel al met wortels gepakt, en een stekje, zonder wortels van eendaags viooltje. Ik hoop dat het Kaaps viooltje aanslaat, maar het maakt niet zoveel uit als het niet aanslaat want dan pak wel gewoon een ander plantje :lol: . Er zit nu een plasticje overheen om de vochtigheidsgraad iets omhoog te laten komen zodat het Kaaps viooltje beter aanslaat. Ik hoop dat jullie het een beetje mooi vinden en, het belangrijkste, het natuurlijk vinden ogen. Foto's volgen nog.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Teye01.

Mini ecosysteem 9 jaren 1 maand geleden #38178

  • MaartenPan
  • MaartenPan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 443
  • Ontvangen bedankjes 88
Gaaf Teye!
Heb je ook foto's van die andere?
Je 'ecosysteem' is nog wel erg leeg trouwens, moeten er misschien nog wat plantjes en eventueel wat water bij? Je kan eventueel ook nog wat vetplantjes erin zetten, of een calendiva, die zijn makkelijk en leuk ;)
Voor inspiratie, een foto van mijne (niet dat die wel helemaal het einde is):

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mini ecosysteem 9 jaren 1 maand geleden #38179

  • Teye01
  • Teye01's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 495
  • Ontvangen bedankjes 89
Er komen waarschijnlijk ook nov wel wat plantjes in, maar ik wou eerst even kijken hoe mijn kaapsviooltje en varen reageren en hoe groot ze worden. Water is denk ik wel een leuk idee, ga morgen even kijken hoe ik dat kan gaan doen,denk met steentjes een dam bouwen ofzo? Weet niet hoe het anders zou moeten :lol: . Die van jou is ook leuk, even tussendoor, maar moet dat boompje niet buiten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mini ecosysteem 9 jaren 1 maand geleden #38185

  • MaartenPan
  • MaartenPan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 443
  • Ontvangen bedankjes 88
Dankje! Hij gaat vandaag of morgen wel op de kop, want er moet meer in en de grond is niet goed. Dat boompje komt wel van buiten, maar doet het binnen beter, het is een hibiscus, die zijn niet zo heel erg gek van buiten hierzo, daar ligt teveel klei voor. Eigenlijk is alles hier klei.. Voor het water heb ik een vijzelbakje van agaat genomen die ik een keer uit Duitsland heb meegenomen (heb er bijna tientallen van :lol:
Als je die niet hebt kan je ook esn plastic bakje ingraven en daar wat steentjes in doen, beetje mos erover en niemand ziet meer dat het plastic is ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts