Onderwerp:

Beginnen 8 jaren 5 maanden geleden #43136

  • DiederikMud
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik ben nieuw en heb wat hulp nodig!

Ik wil graag mijn eerste bonsai aanschaffen, ik heb ergens gelezen dat het zaaien van een bonsai wordt afgeraden als je er net aan begint, dus ik heb gekeken naar een kleine bonsai om meteen aan de slag te gaan!
Persoonlijk vind ik de Acer palmatum erg mooi en zou deze dan ook graag willen. Alleen staat deze soort bij outdoor.. :unsure: Dus mijn vraag, zou iemand mij kunnen helpen met deze soort en het liefste een mooi boompje kunnen vinden die mijn kamer opfleurt en handig is voor beginners!? :cheer:
Alvast bedankt! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginnen 8 jaren 5 maanden geleden #43137

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Hey Diederik,
Je hebt binnenbonsai en buitenbonsai..

Binnenbonsai zijn tropische of subtropische zorgen die niet tegen winterkou kunnen. In onze streken houden we ze daarom 's winters binnen maar 's zomers kunnen/moeten ze buiten. Het is moeilijk om ze 's winters binnen goed te houden omdat we temperatuur weliswaar redelijk op peil kunnen houden maar de luchtvochtigheid en de hoeveelheid licht vaak tekort schieten.


Buitenbonsai kunnen niet binnen! Acer palmatum is een buitenbonsai en kan dus ook niet binnen. Ze hebben in de winter een rustperiode nodig met kou. Bonsai van bomen uit onze streken kunnen prima de hele winter buiten en alleen als het erg koud wordt kunnen ze bescherming gebruiken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DiederikMud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginnen 8 jaren 5 maanden geleden #43138

  • DiederikMud
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Oke jammer.. Alleen zoek ik het liefste een binnenbonsai! Weet jij misschien nog een goede site waar ik een goede "beginnersbonsai" kan vinden? :)
Bedankt voor het reageren! :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginnen 8 jaren 5 maanden geleden #43140

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Ik zou de binnen bonsai laten voor wat het is. En ik spreek uit eigen ervaring. Ik denk ook niet dat iemand zal tegen spreken als ik zeg dat je beter eerst met buiten bonsai begint, deze leerdt verzorgen en dan eventueel eens zou gaan proberen met een ficus ofzo. Laat carbon en serrisa zeker voor wat het is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginnen 8 jaren 5 maanden geleden #43143

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Je zou een ficus microcarpa kunnen overwegen. Maar haal dan wel een met een rechte stam, en niet een S-teken mallsai.

Zaken zoals lodder hebben dit soort boompjes wel op voorraad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts