Onderwerp:

bezoek 8 jaren 3 maanden geleden #44238

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
was er een stand met zo goed als niks beneden de 1000 € :ohmy:
Maar zaten wel erg mooie stukken bij, weer wat gekwijld op sommige potten ook :cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bezoek 8 jaren 3 maanden geleden #44239

  • ybonsai
  • ybonsai's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 387

marcellucas schreef : Gisteren geweest me prima vermaakt! En ik ging voor een yama sylvestris dus. .. afkomstig uit de Franse lpen, twee jaar in deze pot in puur puimsteen.

Dit was precies wat ik voor ogen had. De stam ligt vlak over de grond zowat de hele lengte van de pot en buigt dan omhoog... flink wat dood hout. . Heb vandaag dode takken verwijderd en wat schoongemaakt maar voorlopig ga ik hem met rust laten, flink laten groeien en liefst met flink wat back budding.


Marcel,

Was leuk je eens te ontmoeten!
Mooie sylvestris heb je gekocht.

Wel een tip! Yamadori proberen ze zo klein mogelijk op te potten.
Wat meestal wil zeggen dat als de boom aan de zijkant geplant is en de kuip vrij breed is, de kluit ook verder doorloopt.
De persoon die deze heeft uitgegraven weet dit meestal wel dus kan je betere altijd naar vragen zodat je weet hoe je de boom toekomstgericht kan verpotten ipv voor verrassingen komen te staan.

Met vriendelijke groeten,
Yannick
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bezoek 8 jaren 3 maanden geleden #44246

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Bedankt voor de tip Yannick, ik heb dit inderdaad vaker gemerkt. Deze boom staat precies midden in de pot en de stam ligt precies in de lengterichting van de pot dus ik neem aan dat de wortels recht naar beneden gaan. Hoe diep hij in de pot ligt, (dus hoeveel hoger hij evt uit de grond zou kunnen komen) weet ik niet, maar dat onderzoek ik later.

Door die enorme stam op de grond kan ik de boom waarschijnlijk alleen maar naar voren of naar achter kantelen maar niet naar links of rechts..Het bovenste deel van de hoofdstam steekt behoorlijk in je oog dus ik zie twee keuzes:
1) OF ik kantel de stam naar achteren zodat de top meer omhoog steekt
2) OF ik neem betonijzer en probeer de top omhoog te buigen. .

Dit vind ik de helft van de lol van yamadori: er klopt vaak gene ene fluit van dus je kunt van tevoren eindeloos plannen maken over hoe je hem gaat vormen. Eigenlijk heeft deze alleen een top en een zware lage tak naar rechts. . Dus ik denk dat het een lage halfcascade wordt... Ik ben er blij mee ;)

Maar voorlopig wil ik hem eerst goed zien groeien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by marcellucas.

bezoek 8 jaren 3 maanden geleden #44250

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

marcellucas schreef : Die den stond bij de stand van Tony Tickle... Die had een Fransman bij zich waar ik hem van gekocht heb. Heb hem naar €500 geluld ;)

Ik had vorig jaar contact met Tony -via zijn website- over het kopen van yamadori sylvestris. Toen stuurde hij foto's van een aantal bomen die hij nu bij zich had. Ik herkende ze. Die had hij dus in de tussentijd niet verkocht en waren nu dan ook goedkoper.

mooie prijs!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bezoek 8 jaren 3 maanden geleden #44251

  • ybonsai
  • ybonsai's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 387

marcellucas schreef : Bedankt voor de tip Yannick, ik heb dit inderdaad vaker gemerkt. Deze boom staat precies midden in de pot en de stam ligt precies in de lengterichting van de pot dus ik neem aan dat de wortels recht naar beneden gaan. Hoe diep hij in de pot ligt, (dus hoeveel hoger hij evt uit de grond zou kunnen komen) weet ik niet, maar dat onderzoek ik later.

Door die enorme stam op de grond kan ik de boom waarschijnlijk alleen maar naar voren of naar achter kantelen maar niet naar links of rechts..Het bovenste deel van de hoofdstam steekt behoorlijk in je oog dus ik zie twee keuzes:
1) OF ik kantel de stam naar achteren zodat de top meer omhoog steekt
2) OF ik neem betonijzer en probeer de top omhoog te buigen. .

Dit vind ik de helft van de lol van yamadori: er klopt vaak gene ene fluit van dus je kunt van tevoren eindeloos plannen maken over hoe je hem gaat vormen. Eigenlijk heeft deze alleen een top en een zware lage tak naar rechts. . Dus ik denk dat het een lage halfcascade wordt... Ik ben er blij mee ;)

Maar voorlopig wil ik hem eerst goed zien groeien.


Foutje van mij, ik bedoelde de lengte.

dan kan het moeilijker zijn deze in een pot naar maat te verpotten.
Of je zou idd voor cascade moeten gaan.

Het beste is deze gezond laten groeien, en in de toekomst deze in de positie die de nebari toelaat te verpotten en daarna in de toekomst pas te vormen.

Je bent goed op weg en koopt bomen met potentie!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts