Onderwerp:

Is deze esdoorn te vinden in Nederland? 5 jaren 11 maanden geleden #74046

  • wesleyd
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste leden,
Ik ben een beginner in de bonsai en heb de ficus op dit moment (1.5 jaar) de ficus om hier op te oefenen, ik wil nu een echte bonsai . De gene op de afbeelding ik geloof dat dit de Japanse esdoorn is. Is deze in de Nederlandse natuur te vinden, of moet je deze bestellen? En zo ja, waar je deze dan het beste kan halen.

Alvast bedankt

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is deze esdoorn te vinden in Nederland? 5 jaren 11 maanden geleden #74047

  • Sjors Boomschors
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 321
  • Ontvangen bedankjes 46
In de vrije natuur ben ik ze nog niet tegengekomen, mits een verdwaald exemplaar.

In woonwijken zie je ze vaak in tuintjes. Ze zijn in verschijdenheid aan soorten bij tuincentra te koop. Worden in pot vanaf +60 cm aangeboden, dan taak hem weer terug te brengen naar een kleiner formaat, iets wat voor ons beginners niet makkelijk gaat. We willen immers een natuurlijke kleine boom in pot, en niet een afgeknipte vormvaste rechte tak in pot.

Al hebben de grote tuincentra vaak ook een sectie met wat lijkt op bonsai, daar staat dit type heel zelden in zeer klein formaat tussen. Tevens schappelijk geprijst.

En dan zijn er nog de locale bonsai shops en webwinkels.

Je woonregio vermelden in je profiel, geeft forumleden de mogelijkheid je te tippen of jonge planten aan te bieden.

Keuze genoeg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: wesleyd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is deze esdoorn te vinden in Nederland? 5 jaren 11 maanden geleden #74048

  • wesleyd
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 0

Sjors Boomschors schreef : In de vrije natuur ben ik ze nog niet tegengekomen, mits een verdwaald exemplaar.

In woonwijken zie je ze vaak in tuintjes. Ze zijn in verschijdenheid aan soorten bij tuincentra te koop. Worden in pot vanaf +60 cm aangeboden, dan taak hem weer terug te brengen naar een kleiner formaat, iets wat voor ons beginners niet makkelijk gaat. We willen immers een natuurlijke kleine boom in pot, en niet een afgeknipte vormvaste rechte tak in pot.

Al hebben de grote tuincentra vaak ook een sectie met wat lijkt op bonsai, daar staat dit type heel zelden in zeer klein formaat tussen. Tevens schappelijk geprijst.

En dan zijn er nog de locale bonsai shops en webwinkels.

Je woonregio vermelden in je profiel, geeft forumleden de mogelijkheid je te tippen of jonge planten aan te bieden.

Keuze genoeg.


Ik zal eens gaan kijken, misschien een bonsai winkel in de buurt:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is deze esdoorn te vinden in Nederland? 5 jaren 11 maanden geleden #74052

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Nagenoeg elk groter tuinentra heeft ze staan. oals altijd, moet je er rekening mee houden dat je zwaar moet laten groeien en snoeien om richting bonsai te komen. Bij Deshima bonsai zag ik gisteren een hele voorraad betere startplanten staan. En de meeste verenigingen hebben meer van deze plant dan ze willen hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is deze esdoorn te vinden in Nederland? 5 jaren 11 maanden geleden #74055

  • wesleyd
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 0

leatherback schreef : Nagenoeg elk groter tuinentra heeft ze staan. oals altijd, moet je er rekening mee houden dat je zwaar moet laten groeien en snoeien om richting bonsai te komen. Bij Deshima bonsai zag ik gisteren een hele voorraad betere startplanten staan. En de meeste verenigingen hebben meer van deze plant dan ze willen hebben.


Beste,

Wat bedoelt u hier mee?

zwaar moet laten groeien en snoeien om richting bonsai te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is deze esdoorn te vinden in Nederland? 5 jaren 11 maanden geleden #74057

  • Sjors Boomschors
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 321
  • Ontvangen bedankjes 46
Tuincentra materiaal begind met een stamdikte van 5 mm of kleiner, al voor hij uitgroeid tot een forser exemplaar van 50 mm Gaat er wat tijd in zitten. Niet ter ontmoediging enkel ter informatie.

Dat je de keuze hebt uit een niet bonsai een beginnende bonsai en een volwaardige bonsai. Zit nog al wat verschil tussen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Sjors Boomschors.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts