Onderwerp:

OMG!!! Gewoon Kimura!!! 3 jaren 11 maanden geleden #85991

  • davids
  • davids's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 461
  • Ontvangen bedankjes 55
Hebben jullie gezien dat er een nieuwe course is bij Bonsai Empire!
Niemand minder dan Kimura is hiervoor gefilmd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

OMG!!! Gewoon Kimura!!! 3 jaren 11 maanden geleden #85994

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Wie is kimura?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

OMG!!! Gewoon Kimura!!! 3 jaren 11 maanden geleden #86005

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Ik volg ze niet die lessen.
Iedere leraar zal het je anders leren.
Ik heb het liever face to face, zo kun je nog vragen stellen ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

OMG!!! Gewoon Kimura!!! 3 jaren 11 maanden geleden #86009

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Kimura zit in Japan en heeft daar zijn ervaring met Bonsai opgedaan.
een fantastische bonsaïst maar ons Noord Europees klimaat laat de bomen anders reageren dan in Japan.
Ongetwijfeld zal je heel veel leren, alleen moet je dan wel rekening houden met de klimaat verschillen.
groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

OMG!!! Gewoon Kimura!!! 3 jaren 11 maanden geleden #86015

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Ik vind dat leren nogal dubbel. Als je naar verschillende leraren luistert en verschillende meningen hoort brengt dat alleen maar twijfel mee.
In het begin deed ik dat ook, nu hou ik me nog aan 1 leraar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

OMG!!! Gewoon Kimura!!! 3 jaren 11 maanden geleden #86019

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
ik heb de courses niet gevolgd dus kan niks zinnigs zeggen over de inhoud ervan.
verschillende leraren kan misschien in sommige dingen tegenstrijdig zijn maar er zijn toch altijd dingen die je opsteekt en mee kan nemen.... en niet iedereen woont in de buurt van ginko Tom :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

OMG!!! Gewoon Kimura!!! 3 jaren 11 maanden geleden #86021

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

dennisfranx schreef : ik heb de courses niet gevolgd dus kan niks zinnigs zeggen over de inhoud ervan.
verschillende leraren kan misschien in sommige dingen tegenstrijdig zijn maar er zijn toch altijd dingen die je opsteekt en mee kan nemen.... en niet iedereen woont in de buurt van ginko Tom :p


Ik moet er ook een uur voor rijden. Het gaat er hem dan nog niet over om in de buurt te wonen. Je moet er ook de tijd willen insteken.
En tegenwoordig leert iedereen evenveel als je naar de filmpjes kijkt. Daarvoor moet je geen cursus kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

OMG!!! Gewoon Kimura!!! 3 jaren 11 maanden geleden #86024

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Een mening van iemand met veel ervaring is altijd interessant, wat je gewoon niet mag doen is dat direct klakkeloos volgen.
Ik pik alle informatie op die ik kan krijgen en dat laat me daarover nadenken, als ik daar dan al iets mee wil doen, dan test ik dat uit op minder belangrijke planten en zie wat het resultaat is. Ik heb zo toch al interessante ontdekkingen gedaan die ik nu in mijn eigen bonsaiwetenschap kan klasseren.
Ik heb trouwens zelf dingen geprobeerd en ondervonden die geen enkele leraar me heeft gezegd die ik nu nog altijd toepas.
Uiteraard is dat maar een klein onderdeel van de kennis, alleen maar lof aan alle leraren die hun ervaring met ons willen delen, en ik heb ook alles in eerste instantie geleerd door, lessen, workshops, lezen enz...
Een leraar geeft zijn eigen visie vanuit zijn eigen ondervinding, maar ook zij kunnen nog dingen bijleren, het is zo dat ze een techniek vertellen, en jaren later dat toch weer net wat anders doen. Conclusie is, dat ze daar zelf ook weer over bijgeleerd hebben. Daar is trouwens ook niks verkeerds mee vind ik. Bonsai is een zo complex gegeven dat je nooit volleerd bent.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

OMG!!! Gewoon Kimura!!! 3 jaren 11 maanden geleden #86026

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

Tom Haest schreef :

dennisfranx schreef : ik heb de courses niet gevolgd dus kan niks zinnigs zeggen over de inhoud ervan.
verschillende leraren kan misschien in sommige dingen tegenstrijdig zijn maar er zijn toch altijd dingen die je opsteekt en mee kan nemen.... en niet iedereen woont in de buurt van ginko Tom :p


Ik moet er ook een uur voor rijden. Het gaat er hem dan nog niet over om in de buurt te wonen. Je moet er ook de tijd willen insteken.
En tegenwoordig leert iedereen evenveel als je naar de filmpjes kijkt. Daarvoor moet je geen cursus kopen.


Ja ik zou er ook graag een uur voor rijden hoor en snap wat je bedoelt :)
Ik volg zo nu en dan ook les bij steeds dezelfde leraar maar helaas is mijn gezinsleven en dubbel onregelmatige werktijden niet altijd even geschikt hiervoor en ben ik veelal toch gewezen op dingen zelf te doen.
Maar er kunnen 100 mensen dezelfde cursus volgen maar toch zullen ze erna niet alle 100 op het zelfde niveau de cursus afronden dat heeft ook te maken met motivatie, toewijding en mischien zelfs een beetje talent :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

OMG!!! Gewoon Kimura!!! 3 jaren 11 maanden geleden #86064

  • Klinten
  • Klinten's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 82
  • Ontvangen bedankjes 18
Ben wel een Kimurafan heb dat magicianboek waar wat leuke dingen in staan van hem en zie op youtube goeie filmpjes van hem langskomen, maar 80 dollar voor een paar filmpjes....:blink: !!
Heftig bedrag wel zou het zelf toch liever gebruiken voor de aankoop van een leuke boom. net iets langer plezier van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts