Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Ficus ginseng laten opbloeien 10 jaren 2 maanden geleden #30093

  • Niels
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 0
Na een lange tijd ben ik weer terug.

Ik heb deze hobby nieuw leven ingeblazen nadat mijn pinus het niet heeft overleeft.
Ik heb deze, eigenlijk lelijke ficus gekocht als eerste en bezit nu ook een grotere , mooiere ficus en een ligustrum nitida.
De andere twee is wat blad uitgevallen maar beginnen weer op te bloeien. Deze blijft echter kaal en lelijk





Wat kan ik het beste doen, ik wil hem namelijk helemaal op laten bloeien. Het liefste wil ik hem verpotten omdat ik zeker weet dat ik de eerste keer de grond niet goed heb gemixt de eerste keer (jaar geleden). Hij staat nat, licht (ook bijgelicht met een halogeenlampen) echter heb hem wel bemest in de wjnter( had ik niet moeten doen).

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ficus ginseng laten opbloeien 10 jaren 2 maanden geleden #30180

  • cinbonsai
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 24
  • Ontvangen bedankjes 3
Ik had hier ook zo 2 verwaarloosde schaapjes staan (lang geleden aangekocht en nooit enige tijd aan besteed) Vorig jaar met vernieuwing tuin beginnen werken met bonsai . Mijn ficusjes allebei verpot in akadama en beschut plaatsje in de tuin gegeven . Na enige weken begon overal nieuwe scheutjes te groeien en heb ik al de lange scheuten verwijderd . Juist voor de winter had ik een mooie ingegroeide kruin, zij komen goed de winter door in de veranda en ben van plan in de lente nogmaals stevig terug te snoeien en dan ook te bedraden om mooie vorm te creeren . Bemesten deed ik de eerste weken simpel met koeienmest en daar reageerden ze geweldig op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ficus ginseng laten opbloeien 10 jaren 2 maanden geleden #30195

  • RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 147
Ik zou het arme ding maar verpotten desnoods in gewonde potgrond.
En ik zou de pot ook een boenbeurt geven.
Daarna de takken wat inkorten en lekker voor het raam zetten (maar niet in de zon) in een verwarmde kamer.
Vochtig houden en zo nu en dan sproeien.

Mest geven in de winter kan wel maar niet zo vaak en zo veel als in de zomer is mijn idee.
Maar na het verpotten 6 tot 8 weken geen mest geven.

Zo zou hij op moeten knappen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ficus ginseng laten opbloeien 10 jaren 2 maanden geleden #30196

  • Niels
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank beide :)

Ik ga hem verpotten en kijken wat er gebeurd.
Poetsen kom ik helaas niet aan toe, zit midden in een verhuizing =p
Hij krijgt sowieso een andere pot van me met nieuwe grond en een mooi plekje in huis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts