Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Pinus Cembra yamadori 9 jaren 3 maanden geleden #36829

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
Leuke boom, eerste foto's met het zwarte doek zijn ok, op andere foto's lijkt ie meer in onbalans ofzo, naar verhouding zit er meer loof aan de top waardoor hij wat in onbalans lijkt te raken. Maar nogmaals, mooie vijfnaalden-den...beetje jaloers wel :) . In de winter lijkt ie me makkelijker te onderhouden dan in de zomer, wat is jouw ervaring tot nu toe? Ik las dat ie qua backbudding niet veel doet tot op heden, ook niet waar takken weggenomen zijn?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DickVanDreven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Cembra yamadori 9 jaren 3 maanden geleden #36832

  • DickVanDreven
  • DickVanDreven's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 331
  • Ontvangen bedankjes 82
@Willie Klopt helemaal. Over dat afgezaagde grapje: Volgens mij spreekt mijn den geen Duits, dus in Dortmund zal die volgens mij niet kunnen aarden.
En verpotten: dat mocht van Maarten toch nog niet? Aan de andere kant: Als ik het goed begrijp is jou taxus in een jaar tijd uitgegraven, gestyled en verpot.Dan moet met nazorg mijn den ook verpot kunnen worden. Al gaat dat mogelijk ten koste van groei in het eerste jaar.
@Rennie: Onbalans en een rommelige top klopt helemaal. het is wat dat betreft heel nuttig om af en toe foto's te maken en daar kritisch naar te kijken. dan vallen volgens mij dat soort dingen sneller op. Deze den is gewend aan minstens een half jaar vorst en sneeuw en gure wind per jaar. De uitdaging in onze winters is de boom niet te nat laten worden. Hier gaat immers aan elke vorstperiode een periode met regen, hagel en natte sneeuw vooraf. Voor vorst hoef je niet bang te zijn met deze bomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oenes, WillievanAchteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Cembra yamadori 9 jaren 3 maanden geleden #36836

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
Also, Ja das stimt über der taxus. Das ist ja ein ganze risico. Moet even weer graven, eerst verder laten aansterken, meer knoppen etc etc toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren