Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 9 jaren 2 weken geleden #38510

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
bij deze post ik even een topic met enkele van mijn bomen in hun ontwikkeling.
deze eerste is mijn rhodo purple gem hij stond verschillende jaren in de tuin en nu probeer ik hem als bonsai te vormen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 9 jaren 2 weken geleden #38512

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
deze is mijn acer orange dream de eerste foto is van vorig jaar de 2de van 17 april 2015 en de 3de is de struik waar hij uit gemacoteerd is
de andere is van mijn deshojo ik volgde ooit een cursus en na de cursus/vorming stierf de top af daarna kweekte ik een nieuwe top maar die stierf ook weer af tijdens de strenge winter van 2013 dit is een foto van hoe hij er nu bij staat

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 9 jaren 2 weken geleden #38515

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
de foto van de paviflora is eentje uit een tuincentrum ik ben hem aan het opkweken volgens de techniek van de vijvermandjes en 1 top laten doorgroeien om dikte groel te krijgen.
de mugo is er het slechts aan toe hij komt uit de tuin , vorig jaar zat er wolluis op en daarna bladluis dit heeft een hele wissel getrokken op de gezondheid en hij heeft veel naalden verloren maar op de close up foto zie je hoe de knoppen zich op het moment ontwikkelen ik ben benieuwd of hij het haald en of ik er op termijn een mooi boom van kan maken.
de hinoki cypres komt uit de tuin van een collega en al verschillende jaren in vorming en ik ben best wel tevreden over het resultaat tot nu toe
de blauwe cyres is er eentje die opgekweekt is uit zaad van eentje uit de tuin die ook enkele jaren in de vijvermandjes techniek is opgekweekt
de ceder is er ook eentje uit de tuin die ik herfst vorig jaar heb opgepot ik heb wel een beetje de vrees of hij wel gaat uitlopen maar ik zie enkele gezwollen koppen als ik hem van dichtbij inspecteer dus dat stemt mij positief , aan deze is wel aardig nog wat werk als ik hem ga vormen (mits hij het overleeft natuurlijk)
het berkenbosje is ook al vele jaren oud dit groeide in volle grond en ik vormde dit uit jonge bomen uit een nabij gelegen weide waar ik ze verschillende jaren bij snoeide en uiteindelijk uitgroef en ze als bosje in een potje aanplante

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 9 jaren 2 weken geleden #38516

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
deze is mij grote trots mijn grootste juniperus ik mocht deze uitgraven op mijn werkplek op de eerste foto zie je hou hij er eerst bij stond en de ander hoe hij er nu bij staat de cascade boom is ook een macot die uit deze ouderboom komt
vervolgens komen mijn azalea projectjes de dikste " de schohin met bloemen" is een gekochte boom waardoor de azalea microbe wat is gegroeid de andere zijn jonge bomen die ik spotgoedkoop heb kunnen kopen via een klein planten centrumetje welke bloem er op komt moet ik wat afwachten want dat kon de verkoper mij niet met zekerheid zegen
even als extratje heb ik mijn tuinbonsai's er bij gezet deze zijn ook zelf gevormd uit struiken van het tuincentrum

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in ontwikkeling 9 jaren 2 weken geleden #38517

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
vervolgens mijn malusen de profusion in eerste blad en daarna een foto hoe hij er nu bij staat in bloei deze boom is opgekweekt uit zaad die ik in het arboretum van bokrijk "oppenluchtmuzeum in genk "belgie"haalde
de cascade is er ook eentje uit zaad van bokrijk deze is een halliana
beide bomen zijn nog jong de profusion had vorig jaar bijna geen bloemen en uiteindelijk slechts 2 appeltjes.had vorig jaar 1 appeltje
de halliana had vorig jaar 1 appeltje.

de 3de boom is eigenlijk een grapje van mijn vrouw ze kwam er mee thuis met de melding ik heb in de plantenwinkel een bonsaitje voor je gevonden , het was niets bijzonders enkel stond hij vol mooie appeltjes op dat monent ik heb hem gemacoteerd vlak onder de lelijke verdikkingsent die hij toen in het midden van zijn stam had en hoop er op termijn toch iets moois uit te kweken op termijn want de rood/gele appeltjes die er op komen zijn zeker de moeite

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by stevens.

enkele van mijn bomen/projecten in ontwikkeling 9 jaren 2 weken geleden #38520

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64
deze tuincamelia ben ik nog niet uit als bonsai ga houden of als tuinstruik blijf behouden hij heeft 2 stammen en daarom wilde ik een deel macoteren maar dit lukt blijkbaar niet goed bij camelia dus weet ik nog even niet wat ik er mee ga doen

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by stevens.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 9 jaren 2 weken geleden #38524

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
Dat is een beste verzameling! Ik vind de japanse esdoorn en de azalea het mooist. Waarom heb je van dat groene gaas op het substraat liggen?
Bedankt voor het delen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 9 jaren 2 weken geleden #38535

  • Printemps
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 36
  • Ontvangen bedankjes 6
[quote=Waarom heb je van dat groene gaas op het substraat liggen?

De vogeltjes komen het mos stelen (bij mij toch)
Ik moet dezelfde taktieken toepassen :sick:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 9 jaren 2 weken geleden #38537

  • Sabine van de Ven
  • Sabine van de Ven's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Ontvangen bedankjes 0
Zo dat zijn er heel wat!en mijn vraag over het gaas ook meteen beantwoord. Heb je een foto van die appeltjes?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

enkele van mijn bomen/projecten in onywikkeling 9 jaren 2 weken geleden #38545

  • stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64

Sabine van de Ven schreef : Zo dat zijn er heel wat!en mijn vraag over het gaas ook meteen beantwoord. Heb je een foto van die appeltjes?

het zijn er inderdaad heel wat maar deze verzameling is in veLe jaren opgebouwd hoor , dit is een deel van mijn verzameling de rest post ik op een andere keer ook nog wel eens.
trouwens het grootste deel van mijn bomen zijn gevormd uit struiken uit tuincentrum of uit tuinen uitgegraven net zoals een deel van mijn potten overgekocht zijn op verkoopsite,s zoals 2de hans of kapaza
zo hou ik voor mij de hobby betaalbaar voor een doorsnee arbeider
zoals ik reeds schreef hadden de malusen maar weinig appeltjes dus daar heb ik geen foto,s van gemaakt die ene die ik als grap van mijn vrouw had gekregen had wel veel appels maar omdat hij die lelijke entverdikking in het midden had heb ik van hem geen foto,s genomen.
I. V. M het gaas dat op de potten ligt dat is inderdaad tegen de vogels hier was een vogel zelfs zo fanatiek dat hij de grond van 2 bomen uit de pot groef en ze zijn gestorven aan beschadigde wortels in de zomermaanden (ik verdenk merels hiervan gezien ik er eentje op heterdaad heb betrapt).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren