Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

nieuwe wisteria 7 jaren 11 maanden geleden #49434

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Je kan behandelen met Jin vloeistof en er bestaan in de handel ook hout verharder maar weet niet of dit wel werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe wisteria 7 jaren 11 maanden geleden #49480

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
`Yin vloeistof doet niet zoveel bij hout wat snel rot. Hout verharder werkt wel, maar -ik geloof- dat je het hout dan eerst goed droog moet hebben. Allemaal niet makkelijk. Ik heb ht spul van alabastine staan voor mijn potentilla, dat lijkt goed te werken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RoyVanBeek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe wisteria 7 jaren 11 maanden geleden #49484

  • RoyVanBeek
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 23
Bedankt voor de tips. Ik zal het eerst eens een tijdje in de gaten houden voordat ik eventueel een van deze middelen ga toepassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe wisteria 7 jaren 11 maanden geleden #49485

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

leatherback schreef : Ik heb ht spul van alabastine staan voor mijn potentilla, dat lijkt goed te werken.


@Leatherback: bedoel je houtrotvuller van alabastine? Ik heb dat eens gebruikt voor mijn kozijn, en dat rook behoorlijk aggressief. Het vrat ook plastic aan :sick:

Heb je het op jin geprobeerd, of ook op shari? m.a.w. wat doet ik in contact met levend weefsel, weet je dat?

Ik heb Tree Gum van Graham Potter. Dat lijkt ook wel te werken... Veel van dat spul bevat kennelijk een oplosmiddel, om ervoor te zorgen dat het actieve bestanddeel in het hout trekt, neem ik aan.

Ik gebruik ook wel beits op waterbasis, maar dat blijft neem ik aan ook aan de oppervlakte net als jin vloeistof...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe wisteria 7 jaren 11 maanden geleden #49486

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
nee, niet de vuller. Ik zal vanavond er aan proberen te denken een plaatje te posten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe wisteria 7 jaren 11 maanden geleden #49487

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

leatherback schreef : nee, niet de vuller. Ik zal vanavond er aan proberen te denken een plaatje te posten


Mijn excuses, het goedje heet HoutrotImpregneer... en je hebt ook HoutrotStop van Alabastine.. geen idee wat het verschil is; het lijkt allebei hetzelfde te doen...

ik bedoel dus niet de houtrotvuller

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe wisteria 7 jaren 11 maanden geleden #49489

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

marcellucas schreef :

leatherback schreef : nee, niet de vuller. Ik zal vanavond er aan proberen te denken een plaatje te posten


Mijn excuses, het goedje heet HoutrotImpregneer... en je hebt ook HoutrotStop van Alabastine.. geen idee wat het verschil is; het lijkt allebei hetzelfde te doen...

ik bedoel dus niet de houtrotvuller


de houtrotstop is ook gewoon plastiek (ketoncondensaathars) opgelost in aceton net als de impregneer. Heb hier al eens achter zitten zoeken. Niks van verschil gevonden. Misschien in de verhouTingen :lol: plastiek/aceton?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren