Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

aanschaf mume? 7 jaren 10 maanden geleden #50960

  • Trap
  • Trap's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Ik ben mij al een tijd aan het verdiepen op de mume en twijfels mij één aan te schaffen. Op internet vind je verschillende verzorgingen en tijdstippen van handelingen lopen uiteen. Het bedraden lijkt me betrekkelijk duidelijk wanneer. De mume is nu niet in zijn "glorieperiode" dus veel foto's zie je niet. Al ben ik wel eens geïnteresseerd hoe die er nu bij staan. Voor de mensen die willen en in bezit van een mume mag je hier gerust even een foto plaatsen :)

Ik heb zelf een mume (geen bonsai), maar lijkt ziek. Het zou eventueel kunnen gaan om een bacteriekanker. Ik behandel hem met koperoxychloride (nu 1 maal toegepast) en regelmatig met allicine (een natuurlijk antibioticum uit knoflook) De "hars" die uit de stam kwam lijkt wel fel te minderen. Bij de laatste regenval geen nieuwe "hars" meer gezien. Ook zien de bladeren er al veel gezonder uit. Als ik die gezond krijg kan ik eventueel met deze aan de slag. Maar de kans is groot als ik ergens één vind naar mijn zin dat ik deze toch aanschaf. Al is het een moeilijke plant en heel onduidelijk... Twijfel twijfel :whistle: :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aanschaf mume? 7 jaren 10 maanden geleden #51048

  • Atendund
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Zelf ben ik al een geruime tijd opzoek naar een bonsai geschikte Prunus Mume, erg moeilijk te vinden.
Wat ik echter wel ben tegengekomen in mijn zoektocht is onderstaande foto.
Ook ben ik bezig met een Prunus serrulata. Ik zag deze boom voor het eerst toen deze een paar straten bij mij vandaan langs de weg werden gepland.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aanschaf mume? 7 jaren 10 maanden geleden #52442

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Hier staat er eentje voor een nette prijs, zeker met de lage pond..

www.kaizenbonsai.com/prunus-mume-japanes...nsai-material-rm1268
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Trap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aanschaf mume? 7 jaren 10 maanden geleden #52449

  • Trap
  • Trap's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

marcellucas schreef : Hier staat er eentje voor een nette prijs, zeker met de lage pond..

www.kaizenbonsai.com/prunus-mume-japanes...nsai-material-rm1268


dit zou ideaal zijn. Heb je hier al eens een boom besteld?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aanschaf mume? 7 jaren 10 maanden geleden #52452

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Trap schreef :

marcellucas schreef : Hier staat er eentje voor een nette prijs, zeker met de lage pond..

www.kaizenbonsai.com/prunus-mume-japanes...nsai-material-rm1268


dit zou ideaal zijn. Heb je hier al eens een boom besteld?


Heb paar keer een boom bij hem besteld. Gaat prima. Bestellen en twee dagen later in huis. De prijs is inclusief verzending in de UK. Daar komt dus nog iets bij. . Maar dat staat wel ergens op de site.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aanschaf mume? 7 jaren 10 maanden geleden #52453

  • Trap
  • Trap's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Ja maar zoals je zegt: het is een nette prijs en lage pond kan zeker nog iets bij :lol: maar zolang die maar wat deftig verpakt is. Best in het weekend de bestelling plaatsen. Of zijn zo zo slim dat ze laat in de week niet meer gaan verzenden?

Iemand die ik ken heeft eens een boom half dood gekregen omwille van te lang in de depot te liggen. Was ook "gesmeten" in de doos, had al wat mooie takken maarja... afgekraakt of dood gegaan. Niet deftig verpakt en geen rekening gehouden met het weekend. Zonde van de boom.

Denk wel op kaizenbonsai, dat ze slimmer zijn dan dat. Maar kon alvast even vragen naar je ervaring.

Alvast bedankt om deze even te melden hier! Geen te duur exemplaar waar ik wat kan op "oefenen"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aanschaf mume? 7 jaren 10 maanden geleden #52459

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Trap schreef : Ja maar zoals je zegt: het is een nette prijs en lage pond kan zeker nog iets bij :lol: maar zolang die maar wat deftig verpakt is. Best in het weekend de bestelling plaatsen. Of zijn zo zo slim dat ze laat in de week niet meer gaan verzenden?
Denk wel op kaizenbonsai, dat ze slimmer zijn dan dat. Maar kon alvast even vragen naar je ervaring.

Alvast bedankt om deze even te melden hier! Geen te duur exemplaar waar ik wat kan op "oefenen"


Zonder dat ik iemand ergens toe wel aanzetten.. . Maar ik heb enkele tientallen bomen uit Duitsland en een paar uit Engeland laten komen. Sommige verkopers verpakken beter dan anderen en Kaizen weet bijzonder goed waar ze me bezig zijn.Alle bomen hebben het overleefd al is de seigen van mijn 'Seigen project' wel vier weken onderweg geweest. Maar heeft het dus ook overleefd. ..

Wat me bij deze mume wel verbaast is zijn advies om hem te behandelen als een sleedoorn. Iig wat snoeien betreft klopt dat toch niet. ..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by marcellucas.

aanschaf mume? 7 jaren 10 maanden geleden #52460

  • Trap
  • Trap's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Denk ook niet dat je het snoeien in een klein tekstje kan uitleggen van een mume :P of met iets kan vergelijken. Maar goed als het verpakken en het verzenden inorde is, dat is het belangrijkste!

Heb je nog goeie ervaringen met andere webshops? Ik bestel veel jonge planten online maar sinds wat die kennis heeft meegemaakt durf ik niet willekeurig te gaan bestellen. Het zou handig zijn eens wat ervaringen hierover te horen.

Veel kan ik voorlopig wel niet bestellen, heb al wat zotte kosten gedaan voor tuininrichting :p maar eventueel voor later... :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aanschaf mume? 7 jaren 10 maanden geleden #52461

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Goeie ervaringen via eBay Duitsland oa:

Bonsai brandt
naisor111
bonsai enger
bonsaischule wendorff
bonsai schwarz

Maar ook particulieren in Duitsland. Ik controleer altijd wel de beoordelingen... Bomen en potten.

Bij sommigen staat dat ze niet verzenden naar het buitenland maar als je ze dan vraagt, doen ze het toch.

De eerste keer dat ik online een boom bestelde was ik ook huiverig. Dus de eerste was een goedkope. ..

Ik word overigens door niemand gesponsord ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Trap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by marcellucas.

aanschaf mume? 7 jaren 10 maanden geleden #52466

  • JanDijk
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 130
  • Ontvangen bedankjes 71
Met Enger en Wenddorf hebben wij (groepje van zes liefhebbers) hele goede ervaringen. Wij bestellen daar regelmatig. Goede kwaliteit, snelle levering, maar vooral prettige prijzen waardoor de iets hogere verzendkosten snel terug verdiend zijn.

bonsaischule.de/de/index.html
www.bonsai-shop.com/
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Trap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts