Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

jonge berk 7 jaren 7 maanden geleden #54250

  • hercules
  • hercules's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Hoi beste leden, ben een tijdje weggeweest en zag bij controle van [merendeels] ruw materiaal dat de warmte deze maand, allerlei lente achtige ontwikkelingen bij sommige boompjes in gang heeft gezet.Zoals bv, slapende knoppen geaktiveerd.
Volgens mij, denken deze boompjes dat het lente is.Nu maar hopen dat het warme weer nog even aanhoudt.
Zodat de blaadjes afgehard zijn , wanneer de vorst periode begint. Immers veel bomen hebben een rust periode nodig.Mijn vraaggaat over m.n berk.Heeft jaren in de volle grond gestaan.Al die tijd heb ik weinig gewerkt aan de boom. Mijn bedoeling was en is, een mooie dikke en rechte stam te ontwikkelen.Omdat de boom een zaailing is,heb ik geen werk aan de stam gehad.Daardoor oogt de stam natuurlijk.Doordat ik de takken en wortels ongemoeid liet,werd de stam vrij snel ontwikkeld.Ik volg bij al mijn loofbomen hetzelfde patroon.Mijn inziensom een mooie dikke stam en tak groei te krijgenis, enkele jaren in volle grond veel takken ontwikkelen en geen wortel snoei.Nu mijn vraag sinds het voorjaar in pot gezet.Lichte vormsnoei gedaan maar nu zijn door de warmte veel knoppen blaadjes gaan vormen.Wat nu te doen?


Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

jonge berk 7 jaren 7 maanden geleden #54256

  • Tom vinken
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 185
  • Ontvangen bedankjes 49
Gewoon laten, de natuur lost zichzelf wel op, laat die bomen maar lekker groeien in de volle grond en nu en dan eens snoeien lijkt me het beste, komt wel goed!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hercules

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts