Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Acer palmatum shishigashira 7 jaren 5 maanden geleden #56381

  • RoyVanBeek
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 23

Kokedama schreef :

RoyVanBeek schreef :

Kokedama schreef : Kijk wel uit met deze soort. Ze verdragen snoei niet zo gemakkelijk als de gewone palmatum.
Meerdere stappen doen om het gewenste resultaat te bekomen.

De soei bij palmatum doe ik liefst nu. Als het blad net gevallen is en voor de eerste ernstige vorst er vat op heeft gehad.

Gr.


Bedankt, dat is goed om te weten. Als ik rond deze tijd een eerste relatief lichte snoei doe, kan ik hem dan begin volgend jaar voordat hij uitloopt nog in een trainingspot overzetten? Hij staat nu in een onhandig grote teil en het substraat is ook niet ideaal.


Kan perfect zoals Leatherback laat weten.
Na het verpotten zal hij dan terug uitlopen en dan kan je enkele maanden verder wat meer snoeien.

Shishigashira loopt wel niet spectaculair uit zoals een gewone palmatum. Het duurt soms veel langer om het gewenste resultaat te bekomen.

Als je enkele takken wilt marcotteren moet je sowieso wachten tot in mei en dan pas ten vroegste in september de scheiding doen.

Gr.



Prima, ik ga deze strategie volgen. Inmiddels licht gesnoeid en enkele kruisende takken verwijderd. In het voorjaar verder, ik zal nog wel eens een update posten. Bedankt voor de nuttige feedback!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts