Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

blootliggende wortel negari bij half cascade[han k 7 jaren 5 maanden geleden #56342

  • hercules
  • hercules's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Beste Tom,

Je snapt de zin van het project niet? Ik ben toch vrij duidelijk geweest in de uitleg van mijn project. En inderdaad, er is ALTIJD beter startmateriaal te vinden, als je echter de tijd had genomen om goed te lezen, met name ook mijn andere posts, had je begrepen dat het voor mij een uitdaging is om van een zaailing een bonsai te maken. Zoals je ook zult weten duurt het jaaaaren eer je van een zaailing een bonsai hebt gemaakt. Voor mij is dit een uitdaging, immers, niets is makkelijker dan naar een winkel te lopen en er een flinke zak met geld tegenaan te gooien, dan borduur je echter verder op het werk van een ander. Ik heb daar geen zin an, er is namelijk volgens mij geen grotere voldoening, dan een mooie bonsai te hebben staan, die je zelf vanaf zaadje hebt gekweekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

blootliggende wortel negari bij half cascade[han k 7 jaren 5 maanden geleden #56344

  • hercules
  • hercules's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
:unsure:

en uuk aan deze oudere boompjes ie veel plezier te halen. Het was misschien baggermateriaal, voor mij kan het echter niet bagger genoeg zijn, in tegenstelling tot anderen hou ik van een uitdaging. Vergeet niet dat bagger vaak vruchtbare grond is ;)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

blootliggende wortel negari bij half cascade[han k 7 jaren 5 maanden geleden #56359

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
hercules ik snap de projectjes wel maar snap Tom zijn opmerking ook wel

en het laatste boompje wat Je laat zien is denk ik juist precies het materiaal wat Tom bedoeld.... al wat verder in de ontwikkeling maar er zit toch nog heel wat werk in .....
succes !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

blootliggende wortel negari bij half cascade[han k 7 jaren 5 maanden geleden #56367

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

hercules schreef : niets is makkelijker dan naar een winkel te lopen en er een flinke zak met geld tegenaan te gooien, dan borduur je echter verder op het werk van een ander.


Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of ik het daar mee eens ben. Zelfs als je een bonsai koopt die net op Noelanders gestaan heeft, dan vergt het heel wat kunde en inzicht om de boom 5 jaar later nog steeds als topboom te hebben staan. Ik denk dat je hier onrecht doet aan het stadium 'onderhoudt aan volgroeide bomen'. Een jeneverbes bonsai die 5 jaar niet/incorrect onderhouden wordt, is geen bonsai meer.

Het zijn twee heel verschillende vaardigheden en beiden hebben hun plek. Ik denk niet dat het een makkeijker is dan het andere.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

blootliggende wortel negari bij half cascade[han k 7 jaren 5 maanden geleden #56370

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

leatherback schreef :

hercules schreef : niets is makkelijker dan naar een winkel te lopen en er een flinke zak met geld tegenaan te gooien, dan borduur je echter verder op het werk van een ander.


Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of ik het daar mee eens ben. Zelfs als je een bonsai koopt die net op Noelanders gestaan heeft, dan vergt het heel wat kunde en inzicht om de boom 5 jaar later nog steeds als topboom te hebben staan. Ik denk dat je hier onrecht doet aan het stadium 'onderhoudt aan volgroeide bomen'. Een jeneverbes bonsai die 5 jaar niet/incorrect onderhouden wordt, is geen bonsai meer.

Het zijn twee heel verschillende vaardigheden en beiden hebben hun plek. Ik denk niet dat het een makkeijker is dan het andere.


Ik denk dat de meesten van ons geen ervaring hebben met het onderhouden van bonsai :P Wel met het onderhouden van stekjes en pré-bonsai.
En ik vind het prima als mensen zeggen dat ze niet willen beginnen met fatsoenlijk voor bonsai voorbereid materiaal of yamadori, maar liever beginnen met stekjes en die from scratch op te kweken. Dan moet je er alleen wel rekening houden dat je eerst twintig jaar bezig bent met van niets iets te maken Het is maar wat je wilt. . Ik heb daar de tijd niet voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

blootliggende wortel negari bij half cascade[han k 7 jaren 5 maanden geleden #56376

  • Tom vinken
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 185
  • Ontvangen bedankjes 49
Ik heb het hier niet alleen over het feit van het stekjes opkweken maar jou technieken zijn ook verre van wat het hoort te zijn, aan jou bedrading alleen al zie je dat je gewoon zo weinig kennis van zaken hebt.


Iets wat jij nu zelf aanhaalde:

Ik denk als jij iemand met een mooie boom ziet dat je dan vlug aan de centen denkt wat ik totaal onterecht vind.
Voor mij is een mooi boom of startmateriaal met potentieel interessant, brol blijft brol en heel uitzonderlijk komt daar een goeie boom uit maar dan moet wel over de nodige kennis beschikken.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u: knoep, marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Tom vinken.

blootliggende wortel negari bij half cascade[han k 7 jaren 5 maanden geleden #56386

  • PeterVanC
  • PeterVanC's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 573
  • Ontvangen bedankjes 112
Ik begrijp beide meningen in deze discussie,
maar persoonlijk sluit ik aan bij Tom zijn idee,
maar soit, iedereen doet zijn ding,
al zie ik op het forum toch dikwijls planten passeren
die nooit of binnen 20 jaar misschien Bonsai kunnen zijn,
en net iets teveel eigenlijk, Reageer dan normaal gewoon niet meer ...
Ik heb ook bijna alleen starters, pre bonsai, en moet ook nog
veel leren, maar selecteer toch om sneller resultaat te hebben
en dit kan ook met een budget dat niet extreem is, gewoon
goed uitkijken, ...

mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by PeterVanC.

blootliggende wortel negari bij half cascade[han k 7 jaren 5 maanden geleden #56387

  • Tom vinken
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 185
  • Ontvangen bedankjes 49

PeterVanC schreef : Ik begrijp beide meningen in deze discussie,
maar persoonlijk sluit ik aan bij Tom zijn idee,
maar soit, iedereen doet zijn ding,
al zie ik op het forum toch dikwijls planten passeren
die nooit of binnen 20 jaar misschien Bonsai kunnen zijn,
en net iets teveel eigenlijk, Reageer dan normaal gewoon niet meer ...
Ik heb ook bijna alleen starters, pre bonsai, en moet ook nog
veel leren, maar selecteer toch om sneller resultaat te hebben
en dit kan ook met een budget dat niet extreem is, gewoon
goed uitkijken, ...

mvg



Volledig mee eens, interessant materiaal moet niet altijd duur zijn , ik denk ook dat ik beter op dergelijke onderwerpen niet meer reageer zoals jij Peter , dat zal het beste zijn voor iedereen!
Dat iedereen het maar doet op zijn manier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

blootliggende wortel negari bij half cascade[han k 7 jaren 5 maanden geleden #56390

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
waarschijnlijk heb ik ook alleen maar materiaal wat binnen nu en 10 jaar nog geen bonsai is maar in Nog geen een jaar dat ik met bonsai bezig ben leer ik er wel ontzettend veel van hierbij doel ik op het bedraden, stylen, verzorgen, doodhout, enten etc

ik zou het jammer vinden om van jullie geen advies of inzichten meer te krijgen op het wat minder interessante materiaal Tom en peter, omdat ik er als beginner van kan leren wat Julie zien of weten uit ervaring

tuurlijk begrijp ik ook dat er beter materiaal te vinden is en dat het zoals jullie al aangeven niet eens veel hoeft te kosten maar ik vind dat ik zelf eerst nog wat meer ervaring op moet doen en dan zal ik ook opzoek gaan naar beter start materiaal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

blootliggende wortel negari bij half cascade[han k 7 jaren 5 maanden geleden #56394

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Ik wil hier niet teveel aan toevoegen behalve dit: het leren herkennen van goed startmateriaal is ook een vaardigheid die je moet opdoen in je bonsaicarriere.

Overigens schaar ik mezelf ook onder de groep die geen ervaring heeft met het onderhouden van bonsai. :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts