Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

10 jaar huwelijk = Granaatappel 2 jaren 10 maanden geleden #91484

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2410
  • Ontvangen bedankjes 931
Goeie basis LB. Ik zou, als het mijn boom zou zijn, de middelste stronk weghalen. Dit om verschillende redenen: hij wordt nu erg opgesloten door de linkerst en de rechter. Ook heeft hij dezelfde hoogte als de rechterstam, wat niet optimaal is omdat ze dan elkaar teveel beconcurreren. Net boven t knikje in de stam aan de rechterkant zal dan een eerste, dikke tak, moeten komen die de richting van de boom aan gaat geven waardoor de boom in evenwicht komt..

Ik hoop dat je mijn commentaar in dank afneemt, want misschien wil je het helemaal niet horen. In dat geval: topboom! Niks meer aan dan, behalve elke keer terugknippen tot 2 blaadjes! :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jaar huwelijk = Granaatappel 2 jaren 10 maanden geleden #91486

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

leatherback schreef : Gek genoeg worstel ik enorm om deze boom in een fatsoenlijke vorm te krijgen. Ik ben niet blij met hoe eea er uit ziet. :(. Ik vrees dat ik echt grondig aan de slag moet en alle nevenstammen er uit moet halen.

Ik zie in deze boom wel een goed potentieel.
Ik maak straks een schets en stuur die door met wat ik bedoel.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jaar huwelijk = Granaatappel 2 jaren 10 maanden geleden #91487

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Marco buijsman schreef : topboom! Niks meer aan dan, behalve elke keer terugknippen tot 2 blaadjes! :P


Liegbeest!

Ik ben hier voor oprechte meningen en niet om een bak stroop te krijgen. Uiteindelijk wil ik goede bomen hebben staan.

Dat van een poot wegnemen heb ik ook bekeken. Ik blijf stammen weg nemen. En dat had ik waarschijnlijk ook gedaan als het geen cadeautje van mijn vrouw was geweest.

"Dank je schat, ik heb meteen 80% weg gezaagd want die nevenstammen waren niet goed."

Maar het feit dat ik jaren nadien nog worstel met de boom betekent dat ik toen meteen een stam had moeten nemen.

Ik blijf draaien en zoeken, en wacht ook even Luc ideen af.

Een bonsai ontstaat niet op een dag :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jaar huwelijk = Granaatappel 2 jaren 10 maanden geleden #91488

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Hey Jelle,
ik heb hem natuurlijk niet voor mij staan, want als je de boom kan draaien en vanuit alle perspectieven kan bekijken, kan de mening nog veranderen.
Maar voor wat ik nu op de foto zie is dit mijn optie als het mijn boom zou zijn.
Hier is de foto met de belangrijkste snoeipunten.

de takken om uiteindelijk de boom mee op te bouwen laat je dan eerst een paar jaar groeien en dikken.
Maar met deze basis kan je dan een boom opbouwen in deze stijl.

Met die bovenste tak bouw je heel de kroon en op die rechtertak een kleiner boompje .
't is maar een idee hè?
Groeten Luc.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Diluca.

10 jaar huwelijk = Granaatappel 2 jaren 10 maanden geleden #91491

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 388
  • Ontvangen bedankjes 162
Hoi Jelle, misschien dat je ruzie met je vrouw krijgt, maar mijn keuze zou zijn om alleen de linker stam over te houden, waarbij je wel een mooie brede stamaanzet en nebari zal hebben.
Het idee van Luc en zijn mooie schets kunnen ook heel goed, het is maar wat je leuker vindt.
In ieder geval duurt het wel een aantal jaren eer je een mooie kroon en takken hebt opgebouwd, maar de basis is er.
Bonsaigroeten, Joop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jaar huwelijk = Granaatappel 2 jaren 10 maanden geleden #91499

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
De linkerstam is nu een stek..

De 3D vorm van de boom is altijd slecht te vatten op een foto. Uiteindelijk heb ik de boom nu iets gedraaid in de pot, de andere aknt als voorkan genomen en de stam links net boven de zijtak afgezaagd.

Foto's volgen tzt, als de boom deze operatie goed doorstaan heeft en de stek geworteld is! (In andere woorden, het was laat, donker en ik heb niet de moeite genomen foto's te maken)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jaar huwelijk = Granaatappel 2 jaren 10 maanden geleden #91500

  • Panda
  • Panda's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1215
  • Ontvangen bedankjes 110
Ik ben benieuwd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jaar huwelijk = Granaatappel 2 jaren 10 maanden geleden #91591

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Het is niet fundamenteel anders dan diluca getekend heeft, maar met andere hoofdtakken. Op de rode lijn moet nog een zaag gezet, maar dat komt volgend jaar. Er is laar op de stam aan dezelfde zijde nu zwaar gesnoeid en ik wil vanuit de top nog trekkers houden zodat aan die kan de stan niet afsterft.

Links moeten nu wel nog wat wortels gekweekt worden, dus bemesten ga ik vooral aan die kant doen de komende jaren.

Nu is het een kwestie van goed laten groeien en een stamverlenging er op krijgen. Ik vind het een stuk beter.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jaar huwelijk = Granaatappel 2 jaren 10 maanden geleden #91592

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 561
  • Ontvangen bedankjes 172
Stuk beter, al vind ik de nieuwe takken links samen met de oude dikke wat teveel. Misschien is dan toch ook de oude dikke weghalen een optie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jaar huwelijk = Granaatappel 2 jaren 10 maanden geleden #91594

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

RvV schreef : Stuk beter, al vind ik de nieuwe takken links samen met de oude dikke wat teveel. Misschien is dan toch ook de oude dikke weghalen een optie?


Voorlopig zeker niet. Eerst moet de boom hier maar eens aan wennen. Ik heb ongeveer de helft aan bovengrondse takken er uit genomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts