Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Tips voor mijn verjaardagskado 4 jaren 10 maanden geleden #81128

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hoi,.

Hou in de gaten dat bonsai geen wetenschap is en iedereen zo zijn of haar eigen ideeen heeft wat je zou moeten doen om een boom gezond te houden. Ik zou ook aanraden om, als je echt met Bonsai aan de gang wilt als hobby en je langzaam maar zeker meer bomen zou willen gaan houden, een vereniging in de buut op de zoeken.

Daar kunnen mensen d eboom voor zich zien. Hier zien we een paar plaatjes, en op basis daarvan worden erg snel heel veel conclusies getrokken. De een wat voor de hand liggender dan de ander.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tips voor mijn verjaardagskado 4 jaren 10 maanden geleden #81169

  • RemonSai
  • RemonSai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0
Wetenschap of niet.. ik wit alleen het beste voor dit boompje, zal veel tijd overheen gaan dus tijd zat om het een en ander op te pikken of te lezen op internet..

Inmiddels kon ik de boom zo uit het schaaltje halen dus heb hem in het geheel verpot om zo even wat meer ruimte te geven. Leek mijzelf een goed plan...

Nu dagelijks beetje besproeien op de voet en eens kijken hoe die van zomer naar winter gaat :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tips voor mijn verjaardagskado 4 jaren 10 maanden geleden #81170

  • RemonSai
  • RemonSai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0
Hier nog een foto

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tips voor mijn verjaardagskado 4 jaren 10 maanden geleden #81171

  • Makaira
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 69
  • Ontvangen bedankjes 21
Het lijkt me dat hij er nog een beetje op achteruit gegaan is.
Hopelijk heb je een goede drainage in de pot voorzien.
Zou hem in de halfschaduw zetten en maar eens per week water geven, of om de twee dagen een zeer beperkte hoeveelheid.
Normaal zal de boom goed groeien. Wel spijtig dat je hem niet in een schaal diameter 30 cm met een diepte van een 15 cm gezet hebt, dit zou beter geweest zijn voor de wortelontwikkeling. Verwijder wel reeds hetgeen dood is tot op 5 mm van het gezonde hout.
Indien de boom goed herstelt dan kan u in september een meststof geven, maar aangezien de grote hoeveelheid grond in de pot hoeft dit niet, aan u de keuze.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts