Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Juniperus uit tuincentrum 4 jaren 8 maanden geleden #81484

  • Eric R
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 10
Vorig jaar 2018 halverwege de lente een juniperus (“diversen” staat er op het stickertje :) ) uit een tuincentrum meegenomen voor €8,50.
Het leek mij een leuk oefen-boompje en ik heb/had totaal geen ervaring met de soort.

Het was gewoon een standaard spul, meteen bij thuiskomst een paar tutorials op het web opgezocht en de schaar erin + de stam en de eerste paar takken bedraad.
Rond de herfst de draad eruit gehaald, maar verder het boompje z’n gang laten gaan (uiteraard wel bemest)
Afgelopen weekend het boompje weer eens verder proberen te stylen.
Nu ben ik een jaartje of 3 een beetje aan het rommelen en proberen met alleen de info van dit forum en internet, en voor het eerst heb ik het idee dat dit boompje (mijn mening) ergens op begint te lijken.
(Ik heb helaas te weinig tijd om me bij een vereniging aan te sluiten, vandaar deze leercurve)


En dit wordt de voorkant

Onderste 2 takken zijn lekker op weg. De rest van de takken heb ik afgelopen weekend bedraad en in vorm gezet.

Nu een paar vragen,
- welke soort Juniperus is dit?
- ik zit een beetje te tobben met de top, ik vind deze nog te zwaar/vol maar heb er verder nog niets mee gedaan.
Wat zijn hier de beste opties?

Verders graag kritiek (als het mogelijk is om dit vanaf de foto’s te boordelen)
De bedoeling is om na de winter het boompje in een trainingsbak te zetten, en de wortels netjes te spreiden.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus uit tuincentrum 4 jaren 8 maanden geleden #81496

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Welke soort het is kan ik niet zeggen.

Er zullen waarschijnlijk in die top wel nog een paar takjes zitten dat je naar beneden kunt bedraden en het loof in de oksels wat uitkuisen.
Het kan ook aan de foto liggen, maar het naar beneden hangend loof mag je ook weghalen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Eric R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Juniperus uit tuincentrum 3 jaren 10 maanden geleden #85930

  • Eric R
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 10
Even een update.
De top iets verder open gezet, in de hoop dat de pads voller worden dit jaar

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren