Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

verschil tussen Satsuki en andere azalea's 6 jaren 3 weken geleden #86023

• Sandraken
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo iedereen,

ik ben nieuw hier en ik heb al jaren geleden mijn liefde voor bonsai's gevonden maar ik heb een nieuwe liefde gevonden, nl azalea's.
Ik kwam overlaatst in een tuincentrum en ik zag daar volgende staan: Satsuki azalea. Ik dacht, MEENEMEN!
Iets verder zag ik gewoon azalea staan, maar in andere kleur.
Kan iemand mij het verschil vertellen? qua blad lijken ze allemaal op elkaar.

alvast bedankt,

Sandra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verschil tussen Satsuki en andere azalea's 6 jaren 3 weken geleden #86028

• Yvette
  • Yvette's Profielfoto
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 5
Hoi Sandra,
Ik heb precies dezelfde vraag. Het enige wat ik weet is dat de satsuki later bloeid dan de meeste azalea's die je in het tuincentrum vindt.
Mag ik vragen in welk tuincentrum jij je satsuki azalea gevonden hebt. Ik ben al tijden op zoek maar het enige wat ik vind is pre-bonsai van 50-100 euro. Vind ik persoonlijk wat te duur als oefenenmateraal.
Een vraag aan iedereen. Is een 'gewone' azalea uit een tuincentrum, zo eentje met 6-10 dunne stammetje uit de grond, om te toveren tot een bonsai met 1 dikke stam? Uiteraard met veel geduld. Heeft iemand toevallig zoiets uitgeprobeerd met goed resultaat?
Groet
Yvette

verschil tussen Satsuki en andere azalea's 6 jaren 3 weken geleden #86034

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940

Yvette schreef : Hoi Sandra,
Ik heb precies dezelfde vraag. Het enige wat ik weet is dat de satsuki later bloeid dan de meeste azalea's die je in het tuincentrum vindt.
Mag ik vragen in welk tuincentrum jij je satsuki azalea gevonden hebt. Ik ben al tijden op zoek maar het enige wat ik vind is pre-bonsai van 50-100 euro. Vind ik persoonlijk wat te duur als oefenenmateraal.
Een vraag aan iedereen. Is een 'gewone' azalea uit een tuincentrum, zo eentje met 6-10 dunne stammetje uit de grond, om te toveren tot een bonsai met 1 dikke stam? Uiteraard met veel geduld. Heeft iemand toevallig zoiets uitgeprobeerd met goed resultaat?
Groet
Yvette

op je laatste vraag, ik heb er een paar in de volle grond gezet ze groeien maar ik zie maar heel weinig verdikking dus als het al lukt gaat het onwijs lang duren.

verschil tussen Satsuki en andere azalea's 6 jaren 3 weken geleden #86055

• maple
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 29
Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord wat het verschil is tussen gewone azaleas en satsukis.

verschil tussen Satsuki en andere azalea's 6 jaren 3 weken geleden #86062

• dennisfranx
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Satsuki azalea is een cultivargroep van de soort Rhododendron indicum, een type azalea dat op grote schaal wordt geteeld door de Japanners. Het is inheems in de bergen van Japan.

Oftewel de Japanse azalea en de niet Japanse azalea

verschil tussen Satsuki en andere azalea's 6 jaren 3 weken geleden #86063

• dennisfranx
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Meestal zit er dan wat verschil in de grote van het loof of de bast of iets dergelijks zoals bijvoorbeeld de taxus baccata (Europees) taxus cuspidata(Japans)

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts