Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Is dit wat voor komend graaf seizoen? Zwarte els. 1 jaar 2 maanden geleden #95769

  • devriesman
  • devriesman's Profielfoto
  • Afwezig
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 266
  • Ontvangen bedankjes 67
Gaat de goede kant op.
Kan een stoere boom worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is dit wat voor komend graaf seizoen? Zwarte els. 1 jaar 2 maanden geleden #95786

  • rorror
  • rorror's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Na een aantal keer de boom goed te bekijken. Denk ik dat ik de meest rechter tak ook moet weghalen. En dan de twee takken boven op een aantal seizoenen goed te laten uitgroeien om de wonden achter op dichter te krijgen. Zal hem dan in een bak zetten met 3x meer inhoud. Ook meteen de linker boven tak iets inkorten om er meer beweging te krijgen.
Hadden jullie dat ook gedaan?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is dit wat voor komend graaf seizoen? Zwarte els. 1 jaar 2 maanden geleden #95788

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 565
  • Ontvangen bedankjes 173
Ik kan het met deze foto niet goed zien, dus kan niet adviseren. Maar houdt er wel rekening mee dat het blad niet makkelijk verkleind dus maak hem niette klein.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is dit wat voor komend graaf seizoen? Zwarte els. 1 jaar 2 maanden geleden #95789

  • rorror
  • rorror's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307

RvV schreef : Ik kan het met deze foto niet goed zien, dus kan niet adviseren. Maar houdt er wel rekening mee dat het blad niet makkelijk verkleind dus maak hem niette klein.


Daar heb je wel gelijk in. Eerste jaar na uitgraven waren de nieuwe bladeren zo'n 15cm. Vorig jaar heb ik met minder hoge stikstof bemest, waarna de bladeren rond de 8cm werden. Dus ik hoop met meer vertakkingen en verfijningen dat de bladeren nog wat kleiner worden. En als die dan uiteindelijk in een plate bonsai schaal staat met niet te veel mest nog kleiner.

Juist vanwegen maakt hem niet te klein, wou ik hem in een grote bak zetten om de 2 opgaande takken dikker te maken, met meer vertakkingen eraan. Want de dikke stam verloop naar de 2 takken vind ik ook nog niet in de juiste verhouding, ze moeten wat dikker worden. Nu lijkt het net alsof er een 'ent' zit (met bv een snel groeiende onderstam).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is dit wat voor komend graaf seizoen? Zwarte els. 1 jaar 1 maand geleden #95818

  • rorror
  • rorror's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Heb deze vandaag in een grotere bak gezet. Ongeveer op 8cm diepte heb ik een plaat neergelegd, elke kant ongeveer 1cm speling dat de wortels via de zijkant naar beneden gaan.

Genoeg haar wortels, aantal dikke wortels ingekort.


Nabari meer getoont.



Nu weer twee jaar goed laten groeien.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Panda, RvV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts