Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Pinus Sylvestris 3 jaren 23 uren geleden #90605

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Sylvestris 3 jaren 22 uren geleden #90608

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2407
  • Ontvangen bedankjes 930
Hey Tom, als ik eerlijk ben, dan zeg ik dat ik dit geen vooruitgang vind. De boom voelt bij mij op deze foto erg uit balans. Ik vind het eruit zien alsof van boom elke moment kan omvallen.Dat komt denk ik doordat al het loof aan de rechterkant van de stam zit, die ook nog eens naar recht gaat. Is het mogelijk om links van de stam loof te krijgen, en de top ook minder naar rechts te vormen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Sylvestris 3 jaren 18 uren geleden #90616

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Dit is nog geen eindverhaal bij deze boom. De vorming is nog niet afgerond, dit is enkel een tussenvorming zoals het zoveel gebeurd bij dit soort materiaal.
Er word gewerkt met teveel loof en takken die allemaal gevormd worden en waar er bewegingen ingestoken worden.
Msh blijft de boom zo voor een paar jaar, daarna worden de beste takken en bewegingen bloot gelegd door open ruimtes te creëren. Het zal dan een heel ander beeld geven.
Maar loof naar links plaatsen zal ik niet doen, ik heb de boom gecompacteerd en daarmee zou ik hem weer verbreden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Sylvestris 3 jaren 17 uren geleden #90623

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

Tom Haest schreef :

Hey Tom,
wellicht zegt de boom meer live dan op foto.
Want toen ik de foto's zag van het startmateriaal vond ik dit een zeer interessante boom, maar deze vormgeving kan ik niet direct een plaats geven. Maar zoals ik al zei, foto's zijn soms misleidend.
Ik denk toch dat ik hem een andere vormgeving had gegeven, maar zo heeft iedere bonaïst zijn eigen mening en visie hè.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Sylvestris 3 jaren 7 uren geleden #90626

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Tuurlijk dat de boom anders overkomt op foto.
Maar ik stel me de boom voor met enkel een ondertak en een top. Een literati dus. Ik leer dat ik eerst altijd zoveel mogelijk moet gebruiken wat erop staat, daarna heb je keuze.
Ofwel word alles er gewoon van tussen gehaald ofwel worden dat mooie jins.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinus Sylvestris 2 jaren 11 maanden geleden #90644

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2407
  • Ontvangen bedankjes 930

Tom Haest schreef : Dit is nog geen eindverhaal bij deze boom. De vorming is nog niet afgerond, dit is enkel een tussenvorming zoals het zoveel gebeurd bij dit soort materiaal.
Er word gewerkt met teveel loof en takken die allemaal gevormd worden en waar er bewegingen ingestoken worden.
Msh blijft de boom zo voor een paar jaar, daarna worden de beste takken en bewegingen bloot gelegd door open ruimtes te creëren. Het zal dan een heel ander beeld geven.
Maar loof naar links plaatsen zal ik niet doen, ik heb de boom gecompacteerd en daarmee zou ik hem weer verbreden.

Uiteraard is de vormgeving niet definitief, dat begrijp ik... Ik vind niet dat je hem minder compact moet maken, alleen wat verplaatsen zodat er wat meer evenwicht is (als dat mogelijk zou zijn). Maar uiteraard is hetgeen wat je hier laat zien, zoals Luc al terecht zegt, maar een foto.. Hier n vlugge virtual van wat ik beschreven heb...

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren