Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Adenium Obesus (woestijnroos) 3 jaren 10 maanden geleden #86537

  • Panda
  • Panda's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1215
  • Ontvangen bedankjes 110
Ik heb net deze 3 maanden oude plantjes gekocht van iemand die ze gezaaid heeft.
Zij kweekt ze zelf op als bonsai en legt een kartonnetje in het potje om de worteltjes al gespreid te laten groeien.
De rechter is al genepen geweest, waardoor hij wat meer vertakt is. Bij de linker heeft ze enkel wat blaadjes geknipt om meer licht binnen te laten.

De methode om er bonsai van te maken die ik op youtube vind, is eerst laten groeien en dan terugsnoeien om vertakking te krijgen. Dan lijkt me dat ik hen best in een grotere, ondiepe pot zet (volgens haar kan dit nu al) om goed te laten groeien. Iemand een idee welk grondmengsel ik best gebruik? Zij zet hen in cactusgrond.

Langs de andere kant vind ik hen wel heel schattig. Zou je dit ook zo klein kunnen houden door hen in een heel klein potje te zetten? Dan kan ik er een laten groeien en eentje als mame houden.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: rorror

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Panda.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren