Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Acer Palmatum Arakwa (Aragawa) 2 jaren 8 maanden geleden #92337

  • Fonz
  • Fonz's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 261
  • Ontvangen bedankjes 57

leatherback schreef : Ziet er gezond uit.

Wat is de manier om arakawa goed te laten groeien? Bij mij willen ze niet echt doorschieten en blijft het bij een paar bladparen per seizoen. .

Heb je overwogen om de rechter hoofdtak in te korten tot alleen de zijtak, en de boom op te bouwen met alleen de linker hoofdtak? Dat zou de "logische" boom voor mij geweest zijn. (En wellicht is dat precies waarom je de tak behouden hebt, niet de vanzelfsprekende boom opbouwen?!)


Water geven.
Neen serieus, ik heb buiten de standaardverzorging geen speciale dingen gedaan. Goed wortelstelsel en doorlatend substraat zijn de belangrijkste dingen neem ik aan.

Voor de opbouw is het inderdaad een optie om enkel met de linkerzijde door te gaan in de toekomst. Voorlopig worden er 2 aparte boompjes opgebouwd. Maar zoals je al aangaf is het ook niet de bedoeling om een "13 in een dozijn"-boom te creëren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Palmatum Arakwa (Aragawa) 2 jaren 8 maanden geleden #92339

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Fonz schreef : Water geven.
Neen serieus, ik heb buiten de standaardverzorging geen speciale dingen gedaan. Goed wortelstelsel en doorlatend substraat zijn de belangrijkste dingen neem ik aan.

Nee, dat is het niet. Bij mij groeit het dan niet zo hard. :( Volle zon. Elke 4 weken mest. Veel water. Goed substraat (maar geen akadama, ik kan eens kijken of dat in dit geval wel een verschil maakt). En waar de reguliere groeie esdoorns een meter, de tridents bijna 2 meter halen, blijft de arakawa bij 1 of 2 keer uitlopen, en 20cm steken. grmpf.

Fonz schreef : Voor de opbouw is het inderdaad een optie om enkel met de linkerzijde door te gaan in de toekomst. Voorlopig worden er 2 aparte boompjes opgebouwd. Maar zoals je al aangaf is het ook niet de bedoeling om een "13 in een dozijn"-boom te creëren.


OK, en de andere kant - eventueel- marcotteren voor een tweede boom. Ben benieuwd. Hij gaat in ieder geval als een speer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Palmatum Arakwa (Aragawa) 1 maand 1 week geleden #96843

  • Fonz
  • Fonz's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 261
  • Ontvangen bedankjes 57

Diluca schreef : Ik vind de soort wel mooi, maar deze boom zegt me persoonlijk nu niet zoveel.
Verras me en maak er iets moois mee?:)
Groeten Luc.


Zoiets dan?



@leatherback, je hebt nog gelijk gekregen met enkel de linkertak verder te gaan ;)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Palmatum Arakwa (Aragawa) 1 maand 1 week geleden #96844

  • Fonz
  • Fonz's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 261
  • Ontvangen bedankjes 57

leatherback schreef :

Fonz schreef : Is inderdaad nog niet heel indrukwekkend momenteel maar al een goeie basis voor een mooie boom over een jaar of 7-8. Zal tegen dan nog eens een foto posten :)


ietsiepietsie eerder ook toch?

omdat jij het bent :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Palmatum Arakwa (Aragawa) 1 maand 5 dagen geleden #96860

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 512
  • Ontvangen bedankjes 109
Leuke vormgeving zo. Je bent er wat moois van aan het maken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren