Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

ontkieming van de Ginkgo biloba 3 jaren 2 maanden geleden #89868

  • Paul Theelen
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik ben net lid geworden van Bonsai Empire. In het verleden is nogal wat geschreven over het ontkiemen van Ginkgo-zaden. Na enkele seizoenen mag ik me wel een kenner noemen en juist vanaf nu, februari 2021, wordt het ontkiemen op wetenschappelijke manier aangepakt. Ik heb al 2650 zaden in groepjes van 25 in een 7-litercontainer gepoot die allemaal (per 100) onder iets andere conditie buiten zijn gezet.
Indien er interesse in is, dan zal ik op dit forum verder verslag doen. Ook de opzet van de ontkiemingsproeven kan aan bod komen, want die is uiteraard voor alle zaden praktisch gelijk.
Ik kan nu nog honderden zaden (uit 2020/2021) en zaailingen leveren vanuit Eindhoven.
25 februari 2021 Paul Theelen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ontkieming van de Ginkgo biloba 3 jaren 2 maanden geleden #89871

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Hey Paul,
altijd interessant zo'n info, ik kweek zelf geen bomen op uit zaad, wel soms entmateriaal.
Maar er zijn er wel een aantal hier die de intentie hebben om op die manier bonsai te kweken.
Dus, hou ons zeker op de hoogte hieromtrent.
Alvast bedankt, groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren