Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

ontkieming van de Ginkgo biloba - deel 2 - 2 jaren 11 maanden geleden #90668

  • Paul Theelen
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 1
De zaadontkieming van de Ginkgo biloba verloopt niet anders dan van andere bomen. Op Internet lees ik over slechte ontkieming, maar de oorzaak daarvan moet zijn: geen verse zaden. Na één winter zijn de zaden leeg, het embryo en de voeding ervoor zijn gestorven. Bij verder gewone omstandigheden moet m.i. minstens ongeveer 35% (één op drie) ontkiemen. Waarom niet alles? Weet ik niet.
Om dat de onderzoeken heb ik de afgelopen weken 3000 zaden per 25 in plantencontainers gezet. Bovendien nog vele andere zaden bij Ginkgo-boompjes van enkele seizoenen oud. En nu 250 in een 30 liter bioreactor, waarbij de omstandigheden zeer nauwkeurig gemeten kunnen worden en desnoods aangepast, dus extra warmte en later extra licht en water. In totaal ongeveer 4000 zaden. Dat levert heel veel boompjes!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: rayholland

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ontkieming van de Ginkgo biloba - deel 2 - 2 jaren 11 maanden geleden #90675

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Leuk experiment.

Hele indrukwekkende foto, kan je wat meer vertellen waar we naar kijken? Waar elk instrument voor is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts