Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Nieuwe taxus 2 jaren 7 maanden geleden #92658

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

LucRoux schreef :

Hey Luc,
ik heb ook wel een idee voor de vorming van deze taxus, interessante boom trouwens.
Ik baseer me op deze foto, de wortelvoet lijkt me hierop het beste,maar ik had hem graag nog iets meer verder, tegen de klok in, gedraaid gezien,
Misschien moet ik één dezer weken nog eens passeren bij jou, en hem eens nader bekijken, dan maak ik wel een schets van wat ik bedoel. (als je daar zin in hebt hè?, en is dan ook maar een suggestie, zoals er zovele zijn)
10 september passeer ik bij jou in de buurt in de namiddag.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuwe taxus 2 jaren 7 maanden geleden #92659

  • LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295

Diluca schreef : Misschien moet ik één dezer weken nog eens passeren bij jou, en hem eens nader bekijken, dan maak ik wel een schets van wat ik bedoel. (als je daar zin in hebt hè?, en is dan ook maar een suggestie, zoals er zovele zijn)
10 september passeer ik bij jou in de buurt in de namiddag.
Groeten Luc.


Heel graag zelfs, altijd welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuwe taxus 2 jaren 7 maanden geleden #92819

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

Diluca schreef :

LucRoux schreef :

Hey Luc,
ik heb ook wel een idee voor de vorming van deze taxus, interessante boom trouwens..

Ik heb ondertussen de boom live gezien, en het heeft even geduurd, maar hier is een schets van mijn benadering van deze taxus. Een mooi project, ook ,wat het dood hout betreft kan je hier heel artistiek te werk gaan.
Groeten Luc.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oscar, LucRoux, RvV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuwe taxus 2 jaren 7 maanden geleden #92824

  • LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Luc (Diluca) heeft de boom eens goed vanuit alle richtingen bekeken en herbekeken, en een mogelijke styling voorgesteld die we dan maar onmiddellijk uitgevoerd hebben. Alles wat niet nodig was verwijderd en een stuk waar 2 takken die kruisend in elkaar gegroeid waren weg gefreesd. De overblijvende takken zijn ondertussen meer naar onder bedraad. Hier en daar moet ik nog wat schors verwijderen en mogelijk zal er deze winter gewerkt worden aan het dood hout en het lange dikke rechte stuk stam. Verder zal hij verpot worden in het voorjaar om alle oude aarde te verwijderen ( is nu met 2 man amper te tillen) en in goed substraat te zetten.
Als hij zelfs maar in de buurt komt van Luc zijn schets zal ik al heel tevreden zijn.
Nogmaals bedankt voor de hulp en de schets- zo zie je maar weer wat ervaring en visie kan doen !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback, Panda

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuwe taxus 2 jaren 6 maanden geleden #92835

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Wat ik erin zou zien (nog niet veel ervaring) is als je de langste middelste tak zou jinnen als het ware dat de bliksem hem geraakt heeft en alleen het onderste gedeelte van de boom voor het loof zou gebruiken dat dit ook wel een interessant uiterlijk zou wezen. Ik zou graag zo mooi als diluca kunnen schetsen maar helaas...

Gr. David

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuwe taxus 1 jaar 11 maanden geleden #94560

  • LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Boompje is ondertussen verpot- ontdaan van alle oude grond, de helft van de wortels en onderste dikke deel dan de wortelkluit eraf en in puur bims gezet. Boom is ineens draagbaar geworden :P ....
Gaat deze zomer keihard bemest worden en dan mogelijk in de winter de bovenkant eens aanpakken, we zien wel hoe het evolueert.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: devriesman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuwe taxus 1 jaar 11 maanden geleden #94571

  • Jason
  • Jason's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 287
  • Ontvangen bedankjes 46
Dat gaat een hele mooie boom worden, wat is de reden dat de boom enkel in bims staat? Je moet dan toch op de warmere dagen meer als 1 keer water kunnen geven ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren