Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Mijn eerst bonsai de Jupiter procumbens 'NANA' 2 jaren 8 maanden geleden #92546

  • Brent Souverein
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Vandaag ben ik begonnen aan mijn eerste bonsai. Na veel YouTube video's te hebben gekeken werd het tijd om zelf maar iets te proberen.

Ik heb in de Intratuin deze "juniperus" gekocht omdat dit een van de makkelijkere bonsais zou moeten zijn. ( De pot is ook van de Intratuin)

Ik heb enorm genoten van het proces en hoop dat het goed is gegaan. Ik heb de bonsai voorzien van een goede knipbeurt en bedrading.

Als jullie tips en tricks hebben voor een beginner dan hoor ik die graag! :)

Have a nice day

Brent Souverein


Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn eerst bonsai de Jupiter procumbens 'NANA' 2 jaren 8 maanden geleden #92548

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Welkom op het forum Brent!

Zoals velen heb je de smaak te pakken als ik het zo hoor en zal dit 1 van velen worden. Ik heb zelf ook enkele bonsai dit uit de tuinwinkel komen en ben er nog steeds veel mee aan het leren. Ook al zal het meeste materiaal misschien wel niet uitgroeien tot een extreem mooie bonsai, de ervaring die je ermee opdoet is waardevol.

Ik vindt je juniper een interessante styling hebben. Weet je zelf al welke kant je ermee op wilt? (Semi cascade/cascade) Wat ook leuk was geweest als je een voor en na foto had, zo konden we goed zien wat je precies hebt gedaan.

Vooralsnog leuk dat je de hobby ook opneemt.

Gr. David

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Zatoichi.

Mijn eerst bonsai de Jupiter procumbens 'NANA' 2 jaren 8 maanden geleden #92550

  • Brent Souverein
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor je leuke reactie David

Ik weet nog niet welke kant ik op wil Kwa styling ik ga eerst even kijken hoe de bonsai reageert. Kan ik me ondertussen verder verdiepen in stylen en bomen.

Ik heb wel een voor foto. Had al wel wat dode takjes weg gehaald hier.



Dit wordt idd 1 van velen haha als het aan mij ligt doe ik dit morgen weer opnieuw :)

Groet Brent

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn eerst bonsai de Jupiter procumbens 'NANA' 2 jaren 8 maanden geleden #92553

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Hey Brent,
welkom op het forum, je hebt alvast goed werk verricht wat het uitdunnen en open snoeien betreft.
Altijd goed om deze soort luchtig te houden, want ze maken anders binnenin gemakkelijk bruin loof.
Wat de vormgeving betreft kan ik geen tips geven met alleen deze foto.
Het is moeilijk om het takkenverloop te ontwarren op deze ene foto.
Als je een aantal foto's maakt vanuit verschillende standpunten, kan ik misschien wel een suggestie doen en eventueel een schets maken.
Lees de post op dit forum even over foto's maken van bonsai, dat helpt om er in de toekomst goeie te maken voor diegenen die willen reageren. Als je via zoeken "Foto's maken" intypt en zoekt bij post van Diluca, gaat dat helpen voor alles wat je verder post met foto's.
Als je ze even bewerkt voor je ze post staan ze ook recht. Dat is iets raar op dit forum, maar als je een foto niet bijsnijdt of iets bewerkt, dan staat die een kwartslag verdraaid, of zelfs op zijn kop.:)
Als beginner heb je hier nog een aantal soorten die ik aanraad om te kiezen mocht je iets nieuws willen opstarten.
Deze soorten zijn gemakkelijker en vergevingsgezinder voor fouten, die je zeker zal maken. Maar dat hoort bij het leerproces.
Larix
Ulmus
Zelkova serrata
Juniperus chinensis
Cotoneaster
Acer palmatum
Carpinus betulus

Als je ook graag een den of een spar zou willen, ga dan voor
Pinus sylvestris, Pinus Mugho en Picea abies.
Maar deze zijn al wat moeilijker.

Vermijdt Pinus parviflora, is een heel moeilijke soort voor een beginner in ons Europees klimaat.
En laat je niet verleiden tot binnenbonsai, veel miserie hiermee. Wat niet wil zeggen dat het niet kan hè, maar heel moeilijk.

Verder veel succes met je nieuwe hobby.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn eerst bonsai de Jupiter procumbens 'NANA' 2 jaren 8 maanden geleden #92560

  • Brent Souverein
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt Luc voor je mega leuke reactie!

Voor nu ga ik de bonsai even tot rust laten komen van de ingrepen die ik heb gedaan en kijk hoe hij reageert. Ik waardeer heel erg dat je verschillende boomsoorten voor beginners hebt gedeelte ik ga hier direct onderzoek naar doen! En bedankt voor de tips :)

Wat de foto's betreft zou ik die in pm sturen?

Have a nice day

Brent Souverein

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn eerst bonsai de Jupiter procumbens 'NANA' 2 jaren 8 maanden geleden #92563

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Stuur de foto's maar via dit publieke kanaal, dan kunnen er nog suggesties van anderen komen ook.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts