Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Acer beurgerianum 5 maanden 2 weken geleden #94937

• Jason
  • Jason's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 38
Hallo allen,
Een tijdje geleden heb ik deze acer gekocht waar ik heel blij mee ben.

Vandaar ik een topic start voor deze boom.

Het enige wat ik tot hiertoe heb gedaan is de boom licht houden, het bladerdek was snel vol gegroeid met als gevolg dat er binnenin weinig licht kwam.
Dus heb ik al 2 keer uitgedund met als resultaat dat ik nu wel tevreden ben over de grote van het blad.

Deze foto is voor mij de voorkant, omdat hier de takken en de beweging in de stam het beste zit (denk ik)

De beweging in de stam vind ik trouwens wel heel leuk met een mooi taps verloop van voet naar top

De achterkant van de boom vond ik iets minder om 2 redenen
1. Omdat de takken nogal allemaal vrij naar omhoog gericht stonden (niet echt een probleem) dus heb ik met een spandraadje al 1 tak wat lager getrokken.
2. Er zit nogal een rare kronkel/verdikking aan de voet.
Jammer..

Zijn er mogelijkheden om die knobbel op de voet weg te krijgen ? Buiten de boom te marcoteren boven de knobbel.

Voor de rest zitten er hoger in een aantal heel rechte en rechtopgroeiende takken in de boom maar dat is nogal moeilijk om daar nu een goed zicht op te hebben wat daar mogelijk is, dus dat word iets om te bestuderen komende winter.

Groetjes jason

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts