Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Chamaecyparis in het starterspakket 1 jaar 8 maanden geleden #95178

  • Tom V
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hi allen,
Net mijn eerste stapjes gezet in de mooie bonsai-wereld.
Na het starterspakket te hebben ontvangen, begonnen met de nebari bloot te leggen.
Ook al wat gesnoeid in de kruin.
Wat vinden jullie ervan ?
MVG Tom

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Tom V.

Chamaecyparis in het starterspakket 1 jaar 8 maanden geleden #95181

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 389
  • Ontvangen bedankjes 162
Hallo Tom,
welkom op dit bonsaiforum en veel plezier met je nieuwe hobby.

Ik zou je gelijk willen adviseren om je eerst goed in te lezen op dit forum of andere bonsaisites en eventueel lid te worden van een bonsaiclub bij je in de buurt. Daar kun je alleen maar veel (bonsai-) wijzer van worden.

Met je opgedane kennis kun je een boom ook beter beoordelen wat betreft aankoop en daarna hoe een boom te vormen en verzorgen en in leven te houden.
Je hebt nu een 1e snoei gedaan maar vanaf foto 's is het heel moeilijk beoordelen wat de boom als mogelijke bonsai in petto heeft.
Daarvoor moet je een boom voor je hebben staan om daar iets over te zeggen en goed te kunnen adviseren.

Succes met je boom, bonsaigroet, Joop
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tom V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chamaecyparis in het starterspakket 1 jaar 8 maanden geleden #95183

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Hallo Tom,

Ik sluit me aan bij Joop. Van YouTube wordt je ook heel wijs en dan kan ik je alleen maar de filmpjes van bonsai Mirai aanraden. Ryan Neil heeft enorm veel kennis en maakt een kunst van het lesgeven hierin.

Wat je boom betreft heb je hem al flink open gesnoeid en zoals het nu eruit ziet probeer je er een bezemvorm van te maken. Wat ik zelf vaak doe is de boom van alle hoeken bekijken (kantelen) om te zien of er misschien toch nog wat meer potentie in zit dan eerst gedacht.
Ook zou ik eerst de wortelaanzet uitgraven om nog een beter idee te krijgen van het geheel en op basis hiervan kun je de voorkant van de boom bepalen.

Lees je goed in welk seizoen geschikt is voor het werk dat je voor ogen hebt voordat je begint en dan ben je al een heel eind.

Welkom op het Forum!

Gr. David
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tom V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Zatoichi.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren