Onderwerp:

Leden galerijen 10 jaren 7 maanden geleden #25030

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Zo, de categorie is toegevoegd.

Wat vinden jullie aan te raden qua regels?
Bijvoorbeeld; ik plaats mijn bomen, mag iedereen dan kritiek geven, of alleen als ik vraag om meningen?

Ideeen, tips?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GiovanniKooreman
Discussie gesloten.

Leden galerijen 10 jaren 7 maanden geleden #25036

  • Mazzel
  • Mazzel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 197
  • Ontvangen bedankjes 17
Hallo Oscar

Ik vind als je een of meerdere bomen plaatst, dat dan iedereen ook opbouwende kritiek mag en moet kunnen geven.
Daar wordt je dan toch alleen maar beter van.
Laast bewerkt: Post by Mazzel.
Discussie gesloten.

Leden galerijen 10 jaren 7 maanden geleden #25037

  • Matje
  • Matje's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 531
  • Ontvangen bedankjes 87

Mazzel schreef : Hallo Oscar

Ik vind als je een of meerdere bomen plaatst, dat dan iedereen ook opbouwende kritiek mag en moet kunnen geven.
Daar wordt je dan toch alleen maar beter van.


Helemaal mee eens, maar daarvoor vind ik dat het forum bedoelt is.
Galerij lijkt me meer om een compleet overzicht van je collctie, hierin kun je wel een link plaatsen naar een topic van betreffende boom.
Discussie gesloten.

Leden galerijen 10 jaren 7 maanden geleden #25038

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
ben ik niet volledig mee eens, sommige mensen zouden ook voor expres negatieve comment geven door eerdere strubbelingen. + als iemand een boom laat zien in dat topic wordt wordt die toch daar besproken.

ik zat mss eerder te denken aan een verkiezing. zoals boom van de maand ofzo. je laat elke maand inzendingen opsturen door de leden. voor een bepaalde datum, en kiest er 3 of 4 uit waar iedereen tot op een bepaalde datum kan stemmen. maar om het wat extra moeilijk te maken, kun je wel verwachten dat de foto's met een degelijke opstelling gemaakt worden om verkiesbaar te zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GiovanniKooreman
Discussie gesloten.

Leden galerijen 10 jaren 7 maanden geleden #25039

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Goede idee knoep.

Als iemand geen comments wil maar alleen bomen wil tonen dan kan diegene dat vermelden in de post, de rest moet dan respecteren.

Wat betreft die verkiezing; misschien vindt Chris het wel leuk om een opstelling te bedenken, en dat we die een week of 2 afwachten voordat we stemmen?

Groet
Oscar
Discussie gesloten.

Leden galerijen 10 jaren 7 maanden geleden #25040

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
ja met opstelling bedoel ik eigenlijk dat de eigenaar van de boom zijn foto mooi inkleed met een accentje of een suiseki, tafeltje enzo een mooie achtergrond. niemand moet dat speciaal gaan kopen ofzo, maar ik denkt dat iedereen hier wel een kokedama, accent of beeldje ofzo heeft.

en je geeft iedereen om zijn inzending voor het einde van de 1st week in te zenden en dan heeft iedereen de kans om tot het einde van de maand om te stemmen. en bij het begin van de volgende maand maak je de winaar bekend+ deel je mee dat er nieuwe inzendingen mogen komen.
Discussie gesloten.

Leden galerijen 10 jaren 7 maanden geleden #25041

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
moeten dan wel categorieën zijn, bij een verkiezing.
als je een vrij grote en oude pinus, naast een jonge acertje zet, dat is niet echt goed te vergelijken/beoordelen.

dus mss categorieën als: naaldbomen, loofbomen, bloeiende/vruchtdragende, shohin etc...
er moeten dan ook zaken bij vermeld worden als (geschatte) leeftijd, jaren in training, gekocht of zelf gevormd, afmetingen etc
Discussie gesloten.

Leden galerijen 10 jaren 7 maanden geleden #25042

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40

knoep schreef : ben ik niet volledig mee eens, sommige mensen zouden ook voor expres negatieve comment geven door eerdere strubbelingen. + als iemand een boom laat zien in dat topic wordt wordt die toch daar besproken.

ik zat mss eerder te denken aan een verkiezing. zoals boom van de maand ofzo. je laat elke maand inzendingen opsturen door de leden. voor een bepaalde datum, en kiest er 3 of 4 uit waar iedereen tot op een bepaalde datum kan stemmen. maar om het wat extra moeilijk te maken, kun je wel verwachten dat de foto's met een degelijke opstelling gemaakt worden om verkiesbaar te zijn.


Hier ben ik geen voorstander van, is denk ik ook een beetje na-aperij van een ander forum. Het zal hier denk ik ook niet werken door het grote niveau verschil hier, zo heb ik er zelf de bomen nog niet voor al zou ik er al aan mee willen doen. Mij lijkt het beste de bomen gewoon blijven bespreken in het forum en de galerij enkel als fotoalbum.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GiovanniKooreman
Laast bewerkt: Post by Dicky.
Discussie gesloten.

Leden galerijen 10 jaren 7 maanden geleden #25048

  • Ginkgo
  • Ginkgo's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 121
  • Ontvangen bedankjes 26
Dit vindt ik een goed idee. Bij onze vereniging is dit ook een jaarlijks invulling voor een avond.
De leden kunnen zo ook een indruk krijgen van de opstellingen van andere leden,zonder te kijken naar niveau's van andere bonsai's.
Het is zo ook een uitdaging om een bonsai traditioneel of modern weg te zetten.
Je moet dan wel met categorieën werken.
Discussie gesloten.

Leden galerijen 10 jaren 7 maanden geleden #25050

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Als er dan een boom van de maand moet komen moet je het niet onnodig ingewikkeld maken met verschillende catagorieën, voorselectie e.d. Gewoon heel simpel houden, een ieder kan een foto van een boom inzenden. Al die foto's worden dan gelijktijdig zichtbaar gemaakt waar dan over een bepaalde tijd op gestemd kan worden. Die boom met de meeste stemmen wordt dan boom van de maand o.i.d. Het gevaar van vriendjes politiek is bij dit soort verkiezingen natuurlijk levensgroot aanwezig, of je zou de inzending naamloos moeten doen.
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren