Onderwerp:

Vaderdag kado :) Jacaranda Mimosifolia (Palissanderboom) 3 jaren 7 maanden geleden #87158

  • Tanky
  • Tanky's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Voor mijn Vaderdag gekregen een "Bonsai" begin setje 4 soorten zaadjes compleet met van alles en nog wat.
De helft van de zaadjes in verschillende potjes gestopt en nu zit ik met 7 groeiende Bonsai boompjes.
Beetje die handleiding gevolgd die er bij zat maar daarna voor ik deze site vond maar zelf geprobeerd.
Ze staan nu in potjes van 8x8 en 10 hoog, onderste laag zijn hydrokorrels voor het afvoeren van het water en potgrond laagje bovenin ongeveer 3 a 4 CM
Het gaat vooruit.... met een hoop geduld :)

Wel superleuk om nu hier te lezen hoe het wel of niet moet verder met de boompjes :)
Ik heb dus staan:
3 x Jacaranda Mimosifolia (Palissanderboom)
1 x Pinus Sylvestris (fijnspar)
1 x Mimosa Pudica (als je die aanraakt klappen de blaadjes dicht en de takjes naar beneden, dat wordt een uitdaging om te bewerken)
1 x Picea Abies (grove den)
Allemaal op 21 Juni 2020 in de grond gezet.......

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Tanky.

Vaderdag kado :) Jacaranda Mimosifolia (Palissanderboom) 3 jaren 7 maanden geleden #87159

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Welkom!

Pinus Sylvestris en Picea Abies (Altijd buiten, binnen gaat deze dood na der tijd (hebben een winter periode nodig, welke je binnen niet kan aanbieden) )
Mimosa Pudica en Jacaranda Mimosifolia, in de zomer buiten kunnen ze op kracht komen voor ze van de winter naar binnen moeten.

Voor de rest heeeeeel veel geduld hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vaderdag kado :) Jacaranda Mimosifolia (Palissanderboom) 3 jaren 7 maanden geleden #87160

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Pinus sylvestris is de grove den, picea abies de spar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vaderdag kado :) Jacaranda Mimosifolia (Palissanderboom) 3 jaren 7 maanden geleden #87162

  • Tanky
  • Tanky's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Ooo oke, de info die ik schreef kwam van de verpakking.
Alles staat nog binnen nu op de vensterbank omdat het in mijn tuin boven de 36 graden is elke dag.
Zal ze dan volgende week buiten zetten ( beschut voor de wind )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vaderdag kado :) Jacaranda Mimosifolia (Palissanderboom) 3 jaren 7 maanden geleden #87170

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 385
  • Ontvangen bedankjes 159
Hallo Tanky, welkom bij de club en veel succes met de hobby.
Misschien leuk om naast de zaailingen die je nu hebt, een bonsai te kopen die al een aantal jaren achter de rug heeft. Alleen zaailingen duurt best wel lang.
Je kunt je in die tijd natuurlijk wel goed inlezen op het forum. Trouwens, je schreef dat je bonsai in potjes hebt, je moet er nog wel bonsai van maken!!
Bonsaigroeten, Joop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vaderdag kado :) Jacaranda Mimosifolia (Palissanderboom) 3 jaren 5 maanden geleden #87931

  • TimS
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Tanky,

Ik weet bijna zeker dat ik precies zo een zelfde pakket heb aangeshaft begin deze lente.
Bij mij is alleen de fijnspar niet uit gekomen uit de zaden (helaas).

Mijn mimosa groeit als een dolle. Heb deze inmiddels een paar keer terug gesnoeid omdat die erg groot werd. Deze heeft wel meerdere keren bloesem gehad, erg tof!

Mijn palissanderboom gaat gestaag, en is nu zo ongeveer 12cm.

Alleen mijn grove den groeit nog niet erg hard. Maar ziet er gezond uit.

Laten we elkaar af en toe op de hoogte houden. Ben benieuwd hoe de bomen de komende jaren zich bij jou zullen ontwikkelen!

Groet,
Tim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren