Onderwerp:

nieuwe yamadori 2 jaren 2 maanden geleden #93839

  • Griekse bonsai
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 389
  • Ontvangen bedankjes 162
Hallo allemaal,

deze keer een boom die ik in 1999 vanuit stek heb gemaakt. Betreft een Bergesdoorn in wintertooi.
Hoogte 40 cm vanaf pot.

De boom vanaf stek eerst een 2,5 mtr laten groeien en daarna afgezaagd net boven een nieuwe scheut. Dat proces nog een keer herhaald een beetje hoger op de stam om tapsheid te krijgen.

Ik ben nog bezig om op 3/4 hoogte een tak erbij te krijgen, wat eerst niet echt lukte. Afgelopen zomer zag ik dat er op diverse plaatsen spontaan nieuwe scheuten kwamen, waar ik denk ik wel gebruik van kan gaan maken, omdat op die hoogte juist een "gat" zit. Dus ik heb hoop. Met een tak op die plaats erbij zal hij er zeker beter uitzien.

Tijdens het jonge groei-proces, heeft de stek in de volle grond gestaan om te groeien en is daarbij over een steen gegroeid, die er nog steeds inzit aan de voorzijde tussen de wortels. Ik heb dat maar zo gehouden, want ik vond het wel leuk staan.

In de lente/zomer zal ik nog een foto inzenden als de boom in blad staat. Je kunt nu wel beter de structuur en de takken van de boom zien.

Bonsaigroet, Joop




Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Simonvveghel, JosvanE, RvV, Linn01

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe yamadori 2 jaren 2 maanden geleden #93871

  • JosvanE
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 50
  • Ontvangen bedankjes 11
Hallo Joop,

De boom wordt al aardig mooi wat mij betreft. Ook vind ik de pot erg mooi.

Groeten,
Jos
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Griekse bonsai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts