Onderwerp:

multitool bij aldi. 9 jaren 10 maanden geleden #33232

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
ik was vandaag in de bouwmarkt om een paar zakken sierschors te kopen en wandelde nog wa rond toen ik daar dremels zag staan....
er waren drie modellen gaande van 55 euro tot 169...

er stond maar weinig uitleg bij(met 15 toebehorren bijv.)waar ik niet zo goed aa uit kon en wou me wa informeren.
de persoon die kwam helpen meldde me dat het de afdeling van zijn collega was en dat die vandaag niet werkte :blink:
nie veel slimmer geworden dus,behalve dat er maar 1 model was die oplaadbaar is...
kheb zelf de info nog wa gelezen en dat gaat dan van toeren,tot vermogen en zo...

nu stond er in de aldi krant dat er morgen "multitools" te koop zullen zijn...iets gelijk de dremel dus,maar van een ander merk....
nu heb ik zo een mini gevalleke(gebruik,ik wel es om krullekes op mijn glazen te tekenen en zo en om mini gaatjes te boren in fijn hout tijdens het knutselen)maar das dus echt iets heel licht.

ik wil ook niet direct meer dan honderd euro uitgeven aan een apparaat die ik voor "bonsai" wil gebruiken,terwijl ik van bonsai niks bak....
en aangezien die van de aldi nog geen dertig euro kost dacht ik:proberen??
ik heb een beeke info verzameld over de dremel,en ga morgen in de aldi es zien of die wa gelijkaardigs kan..
maar mischien zijn er forumleden die veel over gereedschap weten en dus kunnen zeggen of dat als beginneling wel voldoet,of gewoon weggegooid geld zal zijn??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by cetinel.

multitool bij aldi. 9 jaren 10 maanden geleden #33233

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
vermogen 180 watt..10 000 tot 35 000 toeren per minuut,inclusief 100 delige toebehoren set...
bij de goedkoopste dremel(55 euro) was er een 15 delige set toebehoren inbegrepen,maar dewelke kon die mijnheer nie zeggen..

"ja der zit een setje bij van 15 stuks" zegt ie..ja da had ik dus nie begrepen :dry:

iemand een idee??
dank bij voorbaat!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

multitool bij aldi. 9 jaren 10 maanden geleden #33234

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
zullen gewoon verschillende boortjes, opzetstukjes, schaafjes en freesjes zijn neem ik aan.

iets in deze richting:

thedailyeater.com/wp-content/uploads/201...-patterns-tools2.jpg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

multitool bij aldi. 9 jaren 10 maanden geleden #33235

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

cetinel schreef : nu stond er in de aldi krant dat er morgen "multitools" te koop zullen zijn...iets gelijk de dremel dus,maar van een ander merk....


Mijn vrouw dacht me ooit een plezier te doen met een Kinzo multitool. Kostte weinig, maar kan helemaal niks.
Als het Kinzo is: absoluut niet doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

multitool bij aldi. 9 jaren 10 maanden geleden #33236

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
tis geen kinzo,tis topcraft...
maar de dremel 3000 was bij iemand van het forum ook na zes maand stuk heb ik gelezen(was dat bij jou??).....dus tja,de dremel 3000 is degene van 55 € in de bouwmarkt,minder vermogen dan die uit de aldi en als je setjes met hulpstukken bijhaalt ben je nog es wa kwijt...
en als het die niet is dan ben je al gelijk 129 ofwel 189 € kwijt aan de dremel....


kga es wa googlen op beide merken denk ik....
een gewaarschuwd man,heu vrouw :woohoo: is er 2 waard... de kar nie voor het paard spannen en zo.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

multitool bij aldi. 9 jaren 10 maanden geleden #33237

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
nou.....een paar minuten per jaar is wel erreg weinig om te gebruiken...
niks hoopgevends te melden over de topcraft:
http://www.consumentenpagina.be/article/2007/12/goedkoop-elektrisch-gereedschap-slechts-geschikt-voor-paar-minuten-jaar

ik denk dak beter de snoerloze dremel neem dan......189 vind ik namelijk wel heel erg veel geld voor af en toe te gebruiken,en dertig euro vind ik weer heel erg veel geld om zomaar weg te gooien

of toch de dremel 3000 nemen en dan het setje attributen erbij.....dan ben ik qua kosten in ieder geval onder de honderd euro gebleven,en weet dat ik zonder moeite accesoires kan vinden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

multitool bij aldi. 9 jaren 10 maanden geleden #33241

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

cetinel schreef : maar de dremel 3000 was bij iemand van het forum ook na zes maand stuk heb ik gelezen(was dat bij jou??).....


Nee. Ik heb 'm al minstens 16 jaar. En 't is geen 3000 volgens mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

multitool bij aldi. 9 jaren 10 maanden geleden #33248

  • Laireag
  • Laireag's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 206
  • Ontvangen bedankjes 32

cetinel schreef : tis geen kinzo,tis topcraft...
maar de dremel 3000 was bij iemand van het forum ook na zes maand stuk heb ik gelezen(was dat bij jou??).....dus tja,de dremel 3000 is degene van 55 € in de bouwmarkt,minder vermogen dan die uit de aldi en als je setjes met hulpstukken bijhaalt ben je nog es wa kwijt...
en als het die niet is dan ben je al gelijk 129 ofwel 189 € kwijt aan de dremel....


kga es wa googlen op beide merken denk ik....
een gewaarschuwd man,heu vrouw :woohoo: is er 2 waard... de kar nie voor het paard spannen en zo.....


Na zes maanden de dremel 3000 stuk was bij mij. Daarnaast heb ik ook ooit van mijn vrouw zo'n multitool met heel veel opzetatukjes gehad. Die doet het trouwens nog steeds en ik gebruik voor kleine boompjes om fijn te werken. Laatst heb ik trouwens een dremel 4000 gebruikt die ik van iemand had geleend, die deed het welmheel goed zeg. Voor grote bomen waar veel gefreesd moet worden heb je toch echt wel professionele tools als metabo of makita nodig kom ik steeds vaker achter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

multitool bij aldi. 9 jaren 10 maanden geleden #33256

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
nog wa sparen denk ik....
makita ,daar heeft hubbie boormachines en zagen en zo van..
kwist nie dat die ook van die 'fijnere" dingen hadden....
ik ga die van de aldi in ieder geval toch maar alten denk ik...
heb je je bon van de dremel 3000 nog teruggevonden?
als ik wat rondsurf is 55 euro voor die dremel toch wel echt een lage prijs,elders scheelt het toch meestalnog zeker tien euro voor dezelfde...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

multitool bij aldi. 9 jaren 10 maanden geleden #33265

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
daarjuist naar de aldi geweest om netten voor over men planten te kopen..
toch weer blijven hangen bij de multitools....en ik vond ze er wel interessant uitzien(maar ja,wa weet ik er ook van)
dus nu weet ik het weer even niet :unsure: :unsure:
kzou es me iemand moeten kunnen praten die zoiets heeft gekocht en gebruikt....
het is 180 watt en heeft drie jaar garantie..das toch ook iets,denk ik dan...meer vermogen dan de dremel 3000,en zowat evenveel toerren kan die doen.
e zit zelfs een zaagje bij waarmee je ronde gaten uit tegels kunt boren (stopcontactgrootte),ik weet dat gaten in tegels boren nie zomaar efkes gaat,dus als die dat aan kan :huh:
soms koop ik in de kringloop van die mooie geglazuurde kommen of zo om planten in te zetten,en daar boor ik met een speciale boor dan drainagegaten in....dus ik weet dat da nie zomaar me elke boor gaat(wel een goe boormachientje,gepikt van echtgenoot)

ik weet het efkes nie goe dus....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts