Onderwerp:

Jin verdund of onverdund en met Oost-Indische inkt of zonder 1 jaar 2 maanden geleden #95694

  • JosvanE
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 50
  • Ontvangen bedankjes 11
Goede avond iedereen,

Ik heb een vraag betreffende kalkzwavel (jin vloeistof). Op mijn Jeneverbes heb ik wat Jin zitten die ik wil gaan behandelen met Jin vloeistof, maar ik zie vaak dat deze erg wit zijn. Ik ga er dan van uit dat er geen Oost-Indische inkt is gebruikt hierbij, klopt dat? Daarnaast gebruikt men dit vaak onverdund of wordt dit alsnog wel verdund met water?

Daarnaast heb ik o.a. een Cedrus en nog een Pinus banksiana die ook jin hebben, maar van deze soorten wil ik de Jin minder wit hebben, dus daar voeg ik een druppeltje Oost-Indische inkt aan toe. Zelfde vraag: onverdund, of verdund?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden en dank voor de hulp :)

Fijne avond.

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Jin verdund of onverdund en met Oost-Indische inkt of zonder 1 jaar 2 maanden geleden #95695

  • Jason
  • Jason's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 278
  • Ontvangen bedankjes 44
Interessante vraag waar ik helaas niet op kan antwoorden maar volg wel graag de antwoorden hier mee.

Op bepaalde jeneverbessen vind ik het heel witte hout niet echt storen maar er zijn andere soorten waarbij ik het minder mooi vind

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Jin verdund of onverdund en met Oost-Indische inkt of zonder 1 jaar 2 maanden geleden #95697

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 384
  • Ontvangen bedankjes 159
Hallo Jos en Jason,

wat ikzelf heb gedaan met mijn jeneverbes en taxus is op de hoeveelheid jinvloeistof die ik nodig had voor een paar jins, een paar druppels oost-indische inkt toevoegen aan de onverdunde jinvloeistof. Je moet de jins sowieso een paar x insmeren om een goed effect te hebben. Wel even een dag ertussen ivm drogen. Wel de jins voor het insmeren met water licht nat/vochtig maken en heel even laten drogen.

Mocht het daarna nog iets te licht of te donker zijn, kun je de hoeveelheid jinvloeistof aanpassen.

Bij mijn weten wordt de onverdunde versie meestal gebruikt bv aan het eind van het seizoen om de bomen winterklaar te maken, tegen beestjes e.d. die in -tussen of onder de schors of onder bladeren zitten. Maar die moet heel erg verdund worden, 1:50 of 1:100. Dit wordt gesprayd.

Bonsaigroet, Joop
De volgende gebruiker (s) zei dank u: JosvanE, Jason

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts