Onderwerp:

Re: Nieuw artikel: Bonsai stammmen kweken 12 jaren 3 maanden geleden #5768

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Haha,

Graag gedaan. Ik ben op verzoek van Oscar bezig met nog een tweetal artikelen, maar zit een beetje vast, qua inspiratie en tijd :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Nieuw artikel: Bonsai stammmen kweken 12 jaren 3 maanden geleden #5771

  • Coen108
  • Coen108's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 122
  • Ontvangen bedankjes 6
Waar gaan de andere 2 over??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Nieuw artikel: Bonsai stammmen kweken 12 jaren 3 maanden geleden #5772

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Verschil tussen naald en loofbomen
Kweken van mos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw artikel: Bonsai stammmen kweken 4 jaren 9 maanden geleden #81545

  • tjenvanloo
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 38
  • Ontvangen bedankjes 3
Voor mij als beginner is dit ook duidelijk en bruikbare informatie. Heb dit voorjaar 50 veldesdoorns geplant om mee te oefenen en via dit artikel zal dat een pak gemakkelijker gaan, danku daarvoor. Heb er enkele van bedraad om er een s vorm in te krijgen, enkele ga ik laten groeien voor snelte dikke stam maar meerendeel zal met jaarlijkse snoei en groei methode gaan, deze spreekt me het meeste aan. Had ik dit artikel eerder gelezen had ik nog tegels in de grond gelegd ivm wortels. Dat zal voor een volgende keer zijn. Grts tjen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw artikel: Bonsai stammmen kweken 4 jaren 9 maanden geleden #81557

  • Makaira
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 69
  • Ontvangen bedankjes 21
Bomen in de volle grond. waarom niet? Je hoeft er bijna niet naar om te zien en de natuur doet meestal zijn werk (behalve bij grote droogte).
Bij mij zit NIETS in volle grond. Ga niet plat op de grond liggen voor bepaalde ingrepen of nazichten te doen. Potten kan je kopen in alle maten en vormen.
Je moet zeer regelmatig gieten, dus je houdt de ontwikkeling goed bij, je ziet direct als er iets scheelt. Je kan zeer gemakkelijk ingrepen doen, neem de pot en zet die op een werktafel...
In volle grond zal je een dikkere stam hebben op kortere termijn, maar indien je pot groot genoeg is en je op de juiste momenten de juiste meststoffen geeft, dan ontwikkeld dit zich ook goed.
En, geloof het of niet, heb ooit een Kentia palm bij een kweker gezien, ongeveer 4 m hoog, met stam van dia 15....in een 20 cm pot. Uitleg kweker....geen probleem, als hij maar voldoende voeding krijgt en tussen anderen staat zodat hij niet omvalt
In potten kan je bovendien de ontwikkeling veel beter bijhouden, vraagt natuurlijk meer werk, maar is het zeker waard.
Heb een enorme hekel aan die onthoofde bomen met kale kop. Een paar in een verzameling, dat gaat nog, maar steeds hetzelfde????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw artikel: Bonsai stammmen kweken 4 jaren 8 maanden geleden #81561

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Makaira schreef : Bomen in de volle grond. waarom niet? Je hoeft er bijna niet naar om te zien en de natuur doet meestal zijn werk (behalve bij grote droogte).
Bij mij zit NIETS in volle grond. Ga niet plat op de grond liggen voor bepaalde ingrepen of nazichten te doen. Potten kan je kopen in alle maten en vormen.
Je moet zeer regelmatig gieten, dus je houdt de ontwikkeling goed bij, je ziet direct als er iets scheelt. Je kan zeer gemakkelijk ingrepen doen, neem de pot en zet die op een werktafel...
In volle grond zal je een dikkere stam hebben op kortere termijn, maar indien je pot groot genoeg is en je op de juiste momenten de juiste meststoffen geeft, dan ontwikkeld dit zich ook goed.
En, geloof het of niet, heb ooit een Kentia palm bij een kweker gezien, ongeveer 4 m hoog, met stam van dia 15....in een 20 cm pot. Uitleg kweker....geen probleem, als hij maar voldoende voeding krijgt en tussen anderen staat zodat hij niet omvalt
In potten kan je bovendien de ontwikkeling veel beter bijhouden, vraagt natuurlijk meer werk, maar is het zeker waard.
Heb een enorme hekel aan die onthoofde bomen met kale kop. Een paar in een verzameling, dat gaat nog, maar steeds hetzelfde????


Dan zou ik zeggen, in plaats van comentaar te geven dat je het slecht vind.. schrijf een artikel voor bonsaiempire over het opkweken op pot.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: tinusje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw artikel: Bonsai stammmen kweken 4 jaren 8 maanden geleden #81562

  • Makaira
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 69
  • Ontvangen bedankjes 21
Kan ik misschien doen; heb er in elk geval voldoende ervaring mee. Te beginnen met het zaaien van bomen...want daar blijken bepaalde 'monumenten' van dit forum ook problemen mee te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw artikel: Bonsai stammmen kweken 4 jaren 8 maanden geleden #81563

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

Makaira schreef : Kan ik misschien doen; heb er in elk geval voldoende ervaring mee. Te beginnen met het zaaien van bomen...want daar blijken bepaalde 'monumenten' van dit forum ook problemen mee te hebben.


Ah, wie?
Over wie gaat het?

Ik ben benieuwd naar dat artikel, wanneer mogen we dat verwachten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw artikel: Bonsai stammmen kweken 4 jaren 8 maanden geleden #81565

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Makira, wil je de bal spelen ipv de man.
Elke speelwijze die tot meer doelpunten leidt is mooi meegenomen. Ik zie ernaar uit om uw complete speelstijl, gebaseerd op voldoende ervaring, te vernemen... "Te beginnen met het zaaien van bomen". Bij voorbaat mijn beste dank..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: KobusKoops

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw artikel: Bonsai stammmen kweken 4 jaren 8 maanden geleden #81568

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
Mooi artikel. Waar veel wat aan zullen hebben. Of je een recht opgaande , of een stam met bewging wil. De meerdere werkwijzen staan er mooi in beschreven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren