Onderwerp:

Ervaringen met wortelenten en draadenten? 12 jaren 4 maanden geleden #5322

  • crataegus
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 142
  • Ontvangen bedankjes 4
Omdat ik van plan ben volgend jaar iets te doen aan 2tal bomen met 'problemen', zocht ik wat ervaringen van leden (echte ervaring) over wortel- en draadenten, bij inheemse bomen. Zou een probleem van takkenstructuur willen oplossen met een draadent bij een eik, en een wortelprobleem ook bij eik, en berk. Ook leuk om zulke ervaringen (enkel daarover aub) te horen over andere inheemse soorten.

Indien mensen met goede ervaringen, graag wat beknopte tekst en uitleg over bijzonderheden waar op gelet moet worden e.d., en ook graag antwoorden met liefst wat foto's erbij van de eigen ervaringen. Ik maak me namelijk ook wel wat 'zorgen' over het esthetische aspect. Dingen die je moet overwegen dus.

groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Ervaringen met wortelenten en draadenten? 12 jaren 4 maanden geleden #5339

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hoi,

persoonlijk geen ervaring mee. Maar de site van Harry Harrington is hier zeer uitgebreid over:

www.bonsai4me.com/Advanced.html
Threadgrafting New Branches Creating new branches by threadgrafting
Threadgrafting New Roots For better nebari
Approach Grafting for Bonsai Creating new branches by approach grafting
Approach Grafting Roots for Better Nebari Creating new roots by approach grafting
Grafting a Better Nebari onto a Acer campestre/Field Maple

Ook heeft hij de optie om stijl advies aan te vragen via zijn email (zie www.bonsai4me.com/Bonsai%20Virtuals%20Service.htm )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Ervaringen met wortelenten en draadenten? 12 jaren 4 maanden geleden #5346

  • crataegus
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 142
  • Ontvangen bedankjes 4

leatherback schreef : Hoi,

persoonlijk geen ervaring mee. Maar de site van Harry Harrington is hier zeer uitgebreid over:

quote]

hey thankx leather, maar idd ik heb er ook wel literatuur enzo over. Wou alleen eens horen of er dus mensen met echte en eigen ervaringen zijn, liefst ook voor de soorten (of andere inheemse) die ik vermeldde. Groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren