Onderwerp:

Gezocht: Acer palmatum. 11 jaren 3 maanden geleden #15286

  • Robin887
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 52
  • Ontvangen bedankjes 2
Hallo,

Ik ben op zoek naar een acer palmatum, een starter of al een wat verder gevormde boom.
Een goed wortelgestel en een mooie tapse stam is een must, voor de tapsheid ben ik evt. wel bereid om deze te moeten afzagen. takaanzet mag niet zon probleem zijn omdat takken enten redelijk te doen is.

Al met al dus opzoek naar een goed begin, met potentie tot een mooie nette bonsai.
Als jullie een goeie zaak weten, hoor ik het ook graag.

Mvg, Robin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht: Acer palmatum. 11 jaren 3 maanden geleden #15287

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Eender welke bonsai winkel kan een dergelijke plant leveren. En hij wordt tapser / affer naarmate je meer geld uit wil geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht: Acer palmatum. 11 jaren 3 maanden geleden #15288

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Welke soort en welke prijs categorie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht: Acer palmatum. 11 jaren 3 maanden geleden #15289

  • Robin887
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 52
  • Ontvangen bedankjes 2
Prijs vind ik moeilijk, natuurlijk niet teveel voor een goede kwaliteit (zoals iedreen denk ik ;) )
Maar de max is 300,-

De soort maakt me niet uit, maar geen drietand dus.
Bladverkleining moet ook mogelijk zijn, er zijn zo enorm veel soorten, weet ook niet welke allemaal gebruikt worden, zoek het wel op als dr een voorbij komt denk...

Gr Robin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht: Acer palmatum. 11 jaren 3 maanden geleden #15290

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
dan moet je eens uitstapjes gaan maken naar de bonsai winkels,er zijn er genoeg.
Voor 300 euro moet je er toch al wel een redelijk mooi kunnen vinden denk ik!
En anders moet je eens eerst beginnen zoeken op internet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht: Acer palmatum. 11 jaren 3 maanden geleden #15291

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Dan zit je meteen in een lastige categorie vind ik altijd. Voor die prijs krijg je meestal net niet wat je wilt; De bomen zitten heel ver achter de bomen die bv 800-1000 op moeten brengen, en niet heel veel boven de 50 euro klasse.

De drietands is geen palmatum, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Heel mooi vind ik de A. palmatum desjoho, welke knalrood uitloopt in het voorjaar. Maar een boom rond de 300 euro is lastig, denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht: Acer palmatum. 11 jaren 3 maanden geleden #15293

  • Robin887
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 52
  • Ontvangen bedankjes 2
Had toch meer zoiets, dat ik miss info of een boom/zaak aangeboden kreeg van mensen die er verstand van hebben.

Als ik alleen naar een zaak ga of op internet kijk, heb ik nog steeds niet die kennis, met het risico dat de verkoper een leuk winstoogmerk heeft en ik over een tijdje met een boom zit waar ik weinig verder mee kan.
Ik ben nog niet zolang bezig dat ik alles zie enz. maar wil wel het geld wat ik er aan besteed ook goed besteden, dus een boom waar ik mee verder kan de komende jaren en cursussen enz.

Dit alles is niet verkeerd bedoeld, wil het alleen serieus aanpakken en geen geld verspillen.

gr.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht: Acer palmatum. 11 jaren 3 maanden geleden #15294

  • Robin887
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 52
  • Ontvangen bedankjes 2
Ok Leatherback, dankje.
Maar wat bedoel je met ver van de 1000-1200 af?
Dat ze bij lange na nog niet dat niveau hebben? Of dat deze dat niet zullen halen?

En ja dat is ook zeker een van de mooiste!! Sta ik wel voor open ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht: Acer palmatum. 11 jaren 3 maanden geleden #15297

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Je moet er vanuit gaan dat bonsai allemaal een serieuze prijs hebben. Probleem is, dat er heel veel mensen een leuk boompje willen. Voor 50 euro heb je nog helemaal niets. Daardoor zijn mooi ver ontwikkelde bomen al snel 1000 euro aankoop in winkels. Als je 300 euro uitgeeft heb je een vergevorderde starter, maar het lijkt in de verste verte niet op een boom van 1000 euro. Daarentegen kan je je makkelijk afvragen wat het verschil is met bomen van 50-100 euro. Dat bedoelde ik.

Persoonlijk vind ik de bomen bij dergelijke zaken allemaal erg kostbaar. Bonsai Munsterland (bonsai.de) is een zaak met redelijk wat keus (Hoewel de acer hoek laatst niets had staan in die prijsklasse) en Lodder heeft altijd erg veel keus. Lodder is voor mijn gevoel duurder dan munsterland. Andere zaken heb ik niet bezocht.

Volgende week is Noelanders, in belgie. Daar komen ook veel handelaren. Wellicht de moeite eens te gaan kijken.

Overigens: Als je net bezig bent zou ik niet dergelijke bedragen uitgeven, maar voor een lichter boompje gaan welke nog een keer kan doodgaan / invriezen etc.

Persoonlijk ben ik een fan van zelf opkweken. Dus al mijn acers zijn of afdankers van clubleden, danwel stekken uit het tuincentrum. Dat leidt ertoe dat ik wel kan zien waar een commerciele partij zijn prijzen vandaan krijgt; PPalmatum verikt niet supersnel, en 5 jaar in de grond kan zo nodig zijn om een stek tot stam te krijgen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin887

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht: Acer palmatum. 11 jaren 3 maanden geleden #15298

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Overigens, is ebay ook altijd een leuk startpunt. Deze boom kom ik al redelijke tijd tegen: www.ebay.de/itm/Bonsai-Acer-palmatum-Des...120172-/270894213402

De winkel die deze heeft staan heeft een grote range A Palmatum. Het *lijkt* redelijke kwaliteit te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren