Onderwerp:

verschillende bomen tekoop 11 jaren 3 weken geleden #17907

  • knoep
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
mijn collectie word te groot en dus doe ik er een paar weg.

deze haagbeuk(tuin yama) mag weg voor 85€
vind je nergens en heb er zelf 85€ voor betaald, is nog werk aan maar zeker een leuk project voor de komende 5 jaar.
de knoppen zwellen en zien al een beetje groen.


een juniperus bleu alps 50€
heeft nog vorming nodig, is goed gezond en staat ik een mooi japans potje.
het potje alleen al koste al 40€


een ulmus parvifolia 360€
boom is al mooi aant uitlopen en pas verpot dit jaar.


een juniperus chinensis 200€


mijn pas gemaakte picea bosje 150€
de boompjes hebben 105€ gekost en dan het materiaal nog hé.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verschillende bomen tekoop 11 jaren 3 weken geleden #17914

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Geef je bij recent verplante exemplaren ook een overlevingsgarantie? ik denk in het bijzonder aan je piceabosje, waar het niet gegarandeerd is dat deze bomen het inplanten gaan overleven, terwijl dit nog maanden kan duren voo rhet duidelijk is of de bomen overleven..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verschillende bomen tekoop 11 jaren 3 weken geleden #17917

  • knoep
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Met alle respect,maar weet ondertussen wel hoe ik moet verpotten hoor.
Het picea bos zelf geef ik een zeer goede kans.

Ik vind het wel geweldig dat er altijd zo commentaar moet komen als je hier iets verkoopt.

Het gaat grof over komen, maar ik zou het fijn vinden als er alleen nog gereageerd word door wie wie wilt komen kijken of wilt kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verschillende bomen tekoop 11 jaren 3 weken geleden #17918

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Nee, ik trek niet jouw kunsten als verpotten in twijfel. Wel is Picea gevoelig voor verpotten en het aanleggen van een bos vraagt om veel wortelwerk. Die combinatie geeft een hoger dan normaal risico. Zoals ik al eerder aangaf bij het draadje zelf, vind ik dat je vrij snel te werk bent gegaan met het inplanten. Misschien gaat het goed. Misschien ook niet.

En wat betreft opmerkingen bij aan en verkoop: Het is niet voor niets dat wordt aangeraden alleen te kopen bij OF een gerespecteerde handelaar OF als bomen duidelijk in de pot geworteld staan. Dus als jij zo geirriteerd reageert op een valide vraag over overleving van de planten, dan is dat voor mij een teken aan de wand, en heb ik geen interesse meer in de haagbeuk.

Dit forum heeft veel beginnende bonsai liefhebbers. En het is wel zo eerlijk ze te wijzen op eventuele risico's bij een aankoop. Als jij niet wilt dat deze gepost worden, dan is dat -met alle respect- niet mijn zorg. Dit is een forum, waar het een ieder vrij is te reageren. En als ik ergens een vraagteken bij wil zetten, dan doe ik dat. Met alle respect natuurlijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verschillende bomen tekoop 11 jaren 3 weken geleden #17919

  • knoep
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
je doet maar.

maar verdoe dan je eigen tijd vooral niet om ander mans dingen waar je toch geen belangstelling voor hebt af te keuren.
en het picea bos heeft geen zaken met de andere bomen die ik verkoop.

ik heb al meerdere malen bomen verkocht en mijn gegevens mee gegeven, en nog nooit een bericht gekregen over een boom die gestorven is.

en jou tekens aan de wand intresseren mij niet echt, ik weet wat ik doe en hoe ik het doe. en als mijn ulmus volledig groen gestaan heeft het hele jaar door en nu de jonge blaadjes mooi aant uitkomen zijn is dat toch een reden dat hij gezond is en goed verpot is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verschillende bomen tekoop 11 jaren 3 weken geleden #17920

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik keur niets af; Ik vraag alleen of je een garantie geeft mocht het fout gaan. En ik gaf in mijn vraag heel specifiek aan dat ik doelde op het picea bos. Moet kunnen een dergelijke vraag. Die vraag zou ik ook stellen bij bv Lodder als ze daar recent opgepotte bomen zouden verkopen.

waarom deze verbale aggressie? Heb ik je iets misdaan? Ik stel een doodnormale vraag en krijg me een bak gezeik over me heen..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verschillende bomen tekoop 11 jaren 3 weken geleden #17921

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
heb je geen azalea te koop knoep? :woohoo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verschillende bomen tekoop 11 jaren 3 weken geleden #17922

  • knoep
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
kijk he lb, het picea bos geef ik u gelijk.

maar het de garantie gaat mij ook af voor die ulmus, want deze is ook pas verpot.

het bos vind ik garantie niet nodig, om de hele simpele reden, dat als er een boompje sterft het niets kost want ze komen uit een planten centrum en kosten tussen de 5 a 8€. moesten er nu binne de maand of 3 er 10 van de 15 sterven dan is het een ander geval hé.
moest het verkocht worden en het bovenstaande gebeurt dan kunne we natuurlijk altijd iets regelen met de koper

die ulmus geef ik geen garantie, die is kerngezond en ja zo kan je hem ook 3 weken geen water geven en zegge dat hij dood is gegaan door het verpotten.(het gebeurt nu eenmaal dat mensen soms een boom verwaarlozen

ik denk ook niet dat je bij een kweker moet aankomen na een maand of 2 dat je boom dood is door hem.

daarom was ik zo boos.ik zet mensen niet in de zak, omdat ik het zelf ook nie leuk vind. de prijzen zijn ook echt wat ik betaal heb voor de planten.de beuk was zo zonder korting. de ulmus was nog duurder, want ik krijg 20% korting, dus die koste ruim over de 400€.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ASP

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verschillende bomen tekoop 11 jaren 3 weken geleden #17923

  • knoep
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
tuurlijk mighty mouse, maar dan zitten we over een andere prijsklasse te praten.

ik heb ook al gemerkt met online te verkopen, dat je niet moet hopen op winst dus als ik geld om geld kan verkopen ben ik ook al tevreden.

moest je echt geintresseerd zijn in een azalea dan kan ik je altijd foto's en prijzen mailen hoor ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verschillende bomen tekoop 11 jaren 3 weken geleden #17924

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
interesse is er altijd maar ik vrees dat die prijsklasse net iets te duur is voor mij knoep,ik kan geen 1000 euro aan een boompje geven,ook al is hij dat waard...maar ik weer wel dat je er een paar mooie hebt staan :cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren