Onderwerp:

Prunus incisa's soorten. 13 jaren 1 maand geleden #1257

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Vandaag een leuke Prunus incisa Paean en een Prunus incisa Kojou-no-mai, uit meerdere aangeboden incisa soorten, gekocht bij het Groenrijk (Dronten). Ik ben er nog niet helemaal uit wat het moet gaan worden maar dat beslis ik wel na de bloei. Wel ga ik proberen om u de bomen doormiddel van een nog aan te maken webalbum te laten volgen.

Prunus incisa, is uitstekend te gebruiken voor bonsai. In het voorjaar worden ze vaak in verschillende kleuren aangeboden in de diverse tuincentra. Deze soort groeit van nature op als een struikvorm, dit integenstelling tot de meeste andere Prunus soorten die meer een boomachtige vorm hebben. De Prunus incisa soorten reageren erg goed op frequent snoeien en vormen al snel een dichte bladerscherm. De bladeren zijn ovaal van vorm en kunnen teruggebracht worden tot slechts 1 cm. Als u de uitgebloeide bloemen laat zitten bestaat de kans dat deze in de herfst uitgroeien tot kleine paarse vruchten. Bij het gebrek aan een fatsoenlijke stamomtrek zijn de Prunus incisa soorten vooral geschikt voor de kleinere bonsai vormen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Dicky.

Re: Prunus incisa's soorten. 13 jaren 1 maand geleden #1262

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Ik vind deze soort persoonlijk erg mooi, en je kunt er vele kanten mee op! De 2e foto vind ik echt leuk, maar komt ook omdat ik erg van mame's en shohins houd :)

Bedankt dat je ons op de hoogte houd, ik ben benieuwd! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Prunus incisa's soorten. 13 jaren 1 maand geleden #1308

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Het webalbum is inmiddels een feit en te bezoeken via onderstaande link.

picasaweb.google.com/ ......

Het webalbum is gesloten omreden dat enkele mensen het nodig vonden om het bijbehorende email-adres te misbruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Dicky.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren