Onderwerp:

Bomen te koop Gent 10 jaren 8 maanden geleden #24646

  • Xpepee
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
forse prijzen? wat zijn ze dan volgens u waard als ik vragen mag? om maar een idee te hebben van prijzen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bomen te koop Gent 10 jaren 8 maanden geleden #24647

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Acer 400/450eu, Eik 200/250 en pinus 200 max.
Allemaal nog en hoop jaren werk aan en de pinus is een lastige daarom minder interessant vanwege het enorme rechte stuk stam.
Mijn mening en dit is wat ik er maximaal voor zou betalen. in de praktijk waarschijnlijk zelfs minder.
Enkel en alleen omdat verder gevorderd of materiaal met meer mogelijkheden voor minder bij kwekers staat.
Acer is wel een mooie boom trouwens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bomen te koop Gent 10 jaren 8 maanden geleden #24663

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

ChrisV schreef : Acer 400/450eu, Eik 200/250 en pinus 200 max.
Allemaal nog en hoop jaren werk aan en de pinus is een lastige daarom minder interessant vanwege het enorme rechte stuk stam.
Mijn mening en dit is wat ik er maximaal voor zou betalen. in de praktijk waarschijnlijk zelfs minder.
Enkel en alleen omdat verder gevorderd of materiaal met meer mogelijkheden voor minder bij kwekers staat.
Acer is wel een mooie boom trouwens.


Eigenlijk een kopie van wat mijn post zou zijn geweest. Als de eik beter ontwikkelde takken (Compacter, tapsheid) zou hebben, wellicht al wat meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bomen te koop Gent 10 jaren 8 maanden geleden #24674

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
ik sluit me hier bij aan..

ik zou zeggen
Acer 450
eik 275
pinus 200

voor dat geld kan je meestal soortgelijk materiaal kopen bij een bonsai kweker..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bomen te koop Gent 10 jaren 8 maanden geleden #24677

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165
Waarom hier nu een discussie starten omwille van de prijzen.

Als ik me niet vergis is dit nog eerder vermeld dat als je niet akkoord ga met de prijzen je de boom niet koopt of onderhandeld met de verkoper zelf.

Ik kan er geen prijzen op plakken omdat ik de boom niet gezien heb.

Voor de Acer kan de wortelvoet al optimaal zijn en is de vertakking mooi fijn. De vormgeving laat nu wat te wensen over, maar daar kan aan gewerkt worden.
De Eik is een traag groeiende en niet altijd gemakkelijke soort om mooi in pot te houden. Hier hetzelfde. Het kan in de details liggen.

Als er dan een vergelijking wordt gemaakt met auto's dan kan je op foto soms ook niet de prijs bepalen. Bij een oldtimer kan het verschil van 10 000 liggen hoe het interieur er uit ziet. ;)

Groeten
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RubenBouwmeester, knoep, Xpepee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bomen te koop Gent 10 jaren 8 maanden geleden #24680

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Iets te koop aanbieden op een forum is natuurlijk vragen om reacties en dat kunnen ook reacties zijn waar je niet op zit te wachten. Om dit soort reacties zo veel mogelijk te vermijden moet je advertentie goed in elkaar steken. Wat daarbij heel belangrijk is, is dat je veel duidelijke en juiste informatie verstrekt voorzien van goede scherpe foto's van het object zo het er op het moment bij staat. Door zoveel mogelijk informatie te geven haal je de behoefte van vragen stellen grotendeels weg. Door van de prijs een vraagprijs te maken kun je ook heel veel gezeur voorkomen. Reacties als, Overigens vind ik het nogal forse prijzen en ik sluit me hier bij aan, zonder dat ze verder duidelijk beargumenteerd worden kun je als onzinnig terzijde schuiven. Uit reacties die wel goed beargumenteerd zijn kun je veel lering trekken. Tot slot nog dit, de verkoper bepaald uiteindelijk altijd de prijs en die prijs bepaald uiteindelijk altijd het succes van de verkoop. Succes met de verkoop.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GiovanniKooreman, Auk, Xpepee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren