Onderwerp:

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24730

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
p.s. alex ben jij de alex die daar post?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24768

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
Alex, hallo. 200 euro?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24771

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Ruben ik denk dat Alex er nog niet helemaal uit is welke, van de ongetwijfeld vele vergelijkbare bomen voor die prijs, hij je wil laten zien. ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RubenBouwmeester

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24792

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
@ruben: wat is er? die dennen die daar gevormd geweest zijn waren 175-225€

Dicky, hoe bedoel je? ik heb duidelijk toch een link gegeven naar 4 bomen in die prijsklasse die meer petentieel hebben dan die boom van 600€ uit die andere topic..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24797

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Nee Alex, je vergelijking loopt volledig mank. Rubin vraagt om vergelijkbaar materiaal wat te koop is en niet om prébonsai in een trainingpot die niet te koop zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24804

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
wel ruben nu ga ik ook eens reageren om je wat wijzer te maken in de yamadori wereld.

onze vriend alexW hier kent blijkbaar alleen maar danny use, hij vind de prijs goed van 225€ voor een rechte stok.

je kan beter en intressanter materiaal vinden voor hetzelfde geld. de boom die hier tekoop staat en waar alles mee begon is alleen onderaan intressant en voor de rest is ie recht. nu kan ik hem wel volgen voor de prijs, omdat er genoeg handelaans in yamadori zijn die voor zo een NIET gevormde plant zeker 500 a 600 vragen en de verkoper zal wel zijn geld terug willen.

hier onder is een foto van mijn yama sylvestris die 250€ koste(vergis je niet hij is wel redelijk groot hoor), ben je geintresserd voor zo een boom PM me dan, je kan er ook samen met de verkoper aan werken. wel intressant materiaal ook voor de beginner. zo een yamadori heeft van het begin al een intressante stamverloop of hi heeft het niet. en srr voor meneer use maar 225€ voor 1tje zoals op de foto is wel veel.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: RubenBouwmeester

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24808

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

knoep schreef : De boom die hier tekoop staat en waar alles mee begon is alleen onderaan intressant en voor de rest is ie recht. nu kan ik hem wel volgen voor de prijs, omdat er genoeg handelaans in yamadori zijn die voor zo een NIET gevormde plant zeker 500 a 600 vragen en de verkoper zal wel zijn geld terug willen.


Dat vraag ik me wel 'ns af. Werkt het echt zo? In de regel krijg je voor alles wat je koopt minder terug dan wat je er voor betaald hebt (even afgezien van bomen die door de eigenaar verder gevormd en verbeterd zijn, maar daarvan is in het voorbeeld m.i. geen sprake).

De prijs leek me daarom dus wat fors - kan best zijn dat er 700 voor betaald is, maar als je 'm als particulier verkoopt, kun je dan hetzelfde bedrag terugverwachten? Als ik bij een particulier hetzelfde betaal als in de winkel, dan koop ik 'm liever in de winkel ivm garantie en grotere keuze.

Die yamadori - erg interessant voor een schappelijke prijs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24809

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
En nog een Dank.

Laat het even bezinken en dan krijg je op 200% zeker een pb.

Geweldig.

gr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24810

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
is waar auk ik begrijp je,maar hoe zou je zelf zij las je verkoopt.
en als je yama 500€ waard is zou je hem zelf ook niet voor 200€ verkopen.

het probleem met de yamadori's is, dat ze heel veel koste omdat de meeste mensen die ze verkopen ervan moeten leven, en waar ik de mijne koop die hoeft er niet van te leven. + garantie als je een yama koopt bij use, polmans of waar de mijne vandaan komt en die groeit goed bij hun, jij werkt eraan en hij sterft, vervalt je garantie ook.

ik hoorde recent een verhaal van een satsuki van 1000e die een man met 15j(+ enekel azalea's al reeds in het bezit)ervaring bij bauwens gekocht had, na 3 weken bij zijn thuis gestaan te hebben was ie gaan hemelen, de man gaat terug om te reclameren en kreeg het antwoord dat hij ze wel slecht verzord zal hebben. dus ja garantie is ook iets hoe eht de verkoper uitkomt he.

en als je yama 500€ waard is zou je hem zelf ook niet voor 200€ verkopen.

@ ruben: over zoiets moet je goed nadenken, het is zonde om zo een plant te kopen, er niet weten wxat mee doen om ze dan uiteindelijk te zien sterven. + rekening houden dat hij na het uitgraven minstens een jaar bij de verkoper blijft staan(met groei garantie)dus je kan ze eigenlijk alleen reserveren en al hij het na een jaar goed doet, mag je hem gaan halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by knoep.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24812

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

knoep schreef : is waar auk ik begrijp je,maar hoe zou je zelf zij las je verkoopt.
en als je yama 500€ waard is zou je hem zelf ook niet voor 200€ verkopen.

en als je yama 500€ waard is zou je hem zelf ook niet voor 200€ verkopen.


Klopt - de lastige vraag is dan eigenlijk wat de yamadori waard is. De bewuste boom heeft 'een stuk meer' dan 600 euro gekost - terwijl het m.i. een boom met flinke gebreken is. Ik zie die waarde er niet aan af, al helemaal niet als ik het vergelijk met jouw voorbeeld.

Over die garantie - heb je gelijk. Die zul je niet snel krijgen, zelfs niet als je kunt aantonen dat je niet aan de boom gewerkt hebt.

Als ik zelf verkoop... ook een lastige vraag. Er is mij verteld wat de winkelwaarde van mijn jeneverbes is. Het bedrag waarvoor ik 'm kan verkopen is veel lager. Zelfs voor het dubbele van de winkelwaarde (genoeg voor een redelijke tweedehands auto) zou ik 'm echter nog steeds niet weg doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.
Inloggen Registreren