Onderwerp:

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24814

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
ja verkopen is en blijft een moeilijk punt. het is ook altijd een beetje wat de gek er voor geeft of wilt geven.

bij yama's word ook altijd wat gedwongen. zo wordt er door velen ingespeeld van "ik heb geen andere meer, je moet snel zijn want er is nog imand geintressert enz... " waardooor ze zulke bomen ook verkocht krijgen, ik ben heel eerlijk in de prijzen voor wat ik betaal voor mijn bomen en ik laat me ook niks opdringen en zou zo een boom als die waar het over gaat ook nooit kopen.zelfs niet voor 100€

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24815

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
Ben nu het verhaal aan het volgen van een kennis van mij die op de bonsai van het westen een yama heeft gewonnen van carlos.
Spaarzaam met voeding en laten herstellen van alle ingrepen.

Gewoon mooi om te zien.

Garantie is zwart op wit! en bewijzen, ik word er moe van. alles via de mail nu met leesbevestiging.
vermoei jullie ermaar niet mee.

Als ik mijn aqua visjes koop en ze gaan dood en ik hiermee terug ga is het eerste wat ze zeggen wat zijn je waterwaardes!
Hetzelfde verhaal.

Ik ben nog niet weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24816

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
als je een eerlijke verkoper hebt is garantie niet nodig.

jammer genoeg zijn ze niet altijd eerlijk. vandaag hoorde ik het verhaal van 1ne grote naam in de bonsai wereld, die yama sylvestrise had uitgegraven voor een andere grote naam, zonder wortels bijna. gewoon de bomen vast geschroeft op een blokje hout en dit aan de pot gemaakt, wat bind draad erover om de illusie optewekken dat ze verankerd waren. geen 1 boom heeft de workshop van de cusisten overleeft. zo mensen heb je dan ook weer. he ging blijkbaar om een bomen van +- 1000€ het stuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24817

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40

knoep schreef : als je een eerlijke verkoper hebt is garantie niet nodig


Haantjes, moneymakers en liefhebbers in deze hobby.

Ooit scheid het koren zich van het kaft.

Ga nu even g.a.eagles samenvatting kijken en dan pitten.

dank beide

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24819

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

ruben schreef : En de foto, teveel takken in de binnenbocht?!?

Je bedoelt die dikke tak die aan het rechte deel vd stam direct na de knik zit? Juist door die takken die je 'extra' hebt, biedt deze boom vele kanten die je nog op kan. Te weinig takken is een probleem. Te veel is een veel minder groot probleem. Je kan bij deze besluiten een wat hogere boom te houden, en bv de zware tak te verwijderen (Of laag tegen de stam te vormen). Maar je kan ook besluiten van de zware tak zelf de kroon te vormen, en de rest te verwijderen / Yinnen. Maar het is geen topboom; Het was bedoelt als een boom met soortgelijke potentie als de boom in de andere post, waar zo ook een paar duidelijkere probleemgebieden in zitten. Maar zoals altijd.. Als je die gebieden herkent, en een oplossing ziet, dan kan je van een plant die voor anderen als niet bruikbaar wordt gezien, opeens hele verrassende bomen maken. Hetgeen ook verklaart waarom sommige planten voor veel meer geld van eigenaar wisselen dan anderen er ooit voor zouden betalen.

knoep schreef : als je een eerlijke verkoper hebt is garantie niet nodig.

Of.. als je een eerlijke verkoper hebt, is garantie geven geen enkel probleem? In ieder geval, 2 jaar geleden hebben een aantal mensen bij lodder wat (goedkope) boompjes gekocht. Alle boompjes binnen een maand dood. Van lodder gewoon het geld terug gekregen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24820

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
@ lb: klopt. ik heb na 2 jaar ook een nieuwe satsuki mogen kiezen, zoals reeds verteld in een ander topic van mij. maar ze zijn belange niet allemaal zo he lb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24821

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

knoep schreef : wel ruben nu ga ik ook eens reageren om je wat wijzer te maken in de yamadori wereld.

onze vriend alexW hier kent blijkbaar alleen maar danny use, hij vind de prijs goed van 225€ voor een rechte stok.

je kan beter en intressanter materiaal vinden voor hetzelfde geld. de boom die hier tekoop staat en waar alles mee begon is alleen onderaan intressant en voor de rest is ie recht. nu kan ik hem wel volgen voor de prijs, omdat er genoeg handelaans in yamadori zijn die voor zo een NIET gevormde plant zeker 500 a 600 vragen en de verkoper zal wel zijn geld terug willen.

hier onder is een foto van mijn yama sylvestris die 250€ koste(vergis je niet hij is wel redelijk groot hoor), ben je geintresserd voor zo een boom PM me dan, je kan er ook samen met de verkoper aan werken. wel intressant materiaal ook voor de beginner. zo een yamadori heeft van het begin al een intressante stamverloop of hi heeft het niet. en srr voor meneer use maar 225€ voor 1tje zoals op de foto is wel veel.


225€ kan veel lijken, maar als ik de groei vergelijk op die van jou en die van Danny, dan zien die van danny er 100 keer gezonder uit, en op gebied van potentieel zien in een boom vertrouw ik liever op iemand met naam in het wereldje en iemand met tientallen jaren ervaring..

als jij ooit zelf bomen kweekt en jaren lang op alle grootste shows gestaan hebt met je bomen zal ik je ook misschien vertrouwen op dat gebied..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24822

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
@ alex: ma jonge toch, die was toen pas uitgegraven ik moet nog iets meer dan een half jaar wachte op die boom. en ik verkoop ze niet, je moet eens tegoei leren lezen.

waar ze vandaan komen, die kerel heeft jaren ervaring, heeft zelf in japan gezeten dus het is niet de eerste de beste.

en over potentieel: je heb blijkbaar geen flauw benul waarover je praat. een boom zijn potentieel zit voor het grootste gedeelte in hoe intressant de stamverloop is. het is niet omdat een boom ver uiteglopen is of weinig takken heeft,dat het geen top bonsai kan word. daar kan je aan werken. maar een bewegingsloze dikke stam, mag zoveel jin's hebben als je wil, het zal altijd die beweginsloze dikke stam blijven.

ik heb al verschillende workshops enoz bij gewoon, van verschillende mensen. mss moet je dat ook eens doen ipv altijd maar bij danny te blijven. kerel ent heel veel, maar het meeste leer je van verschillende mensen, iedereen heeft een ander inzicht in vorming. dat zie je hier goed genoeg.

en over grote show's nog eht volgende: er zijn genoeg grote namen die een gevormde boom kopen van een andere grote naam en die zo op een show zetten. dus veel betekend het niet las je boom naar de noelanders ofzo mag hoor.

maar k heb wel al gemerkt dat jij de expert bent met je jaar ervaring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24824

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Wordt dit een verhitte discussie of houden we het bij argumenten of bedenkingen (al of niet aanvullend, tegenstrijdig...) ivm de vraag ipv persoonlijk te worden?
De vraag is: waar? Adressen dus, en al of niet wat info over de verkoper en zijn bomen die voor de vraagsteller nuttig kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar? 10 jaren 8 maanden geleden #24839

  • pvdb
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 59
  • Ontvangen bedankjes 14
Gisteren ben ik met een paar vrienden een rondje Nederland gaan maken.

We zijn bij Lagas geweest, vriendelijke man. Heeft mooi materiaal staan, en als je de ogen goed gebruikt kan je er zelfs koopjes doen. Nu de man heeft natuurlijk wel een reputatie.

Verder zijn we bij Theunis Jan Klein geweest. Hier was ik nog nooit eerder geweest en zelf had ik al veel gehoord van Theunis Jan Klein maar nog nooit persoonlijk ontmoet. Wat een fijne mens is dat. Open, vriendelijk en behulpzaam, niets lijkt teveel voor deze man. Ook hier mooi materiaal, veel prébonsai, maar ook wat startmateriaal. Sommige goed aan de prijs anderen, laat ik zeggen, aangenaam geprijsd, kortom een prachtige zaak. Binnenkort gaat hij verhuizen en gaat de zaak dubbel zo groot worden. Ik wens hem alle geluk toe en ik zou zeggen, met zijn allen daarheen, deze mens verdiend het.

Dan nog bij Maarten van der Hoeven geweest. Wens je een eerlijk en deskundig antwoord, dan kan ik je deze man aanraden.
Heeft altijd een mooi aanbod en indien je meug er niet tussen zit zal hij uitkijken naar wat je wel wenst. Altijd leuk vertoeven bij van der Hoeven :lol:

grtn P.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts