Onderwerp:

Opruiming 5 jaren 11 maanden geleden #75117

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
mijn tuin word te vol :P
ik wil graag wat dingen weg doen omdat ik gewoon te veel in de tuin heb staan
het is niet dat ik er niet voor kan zorgen enkel heb ik in sommige de interesse verloren.

de bomen zijn geen super matteriaal maar voor een beginner wellicht leuk om technieken op te oefenen en om de de soort te leren kennen.

Boom 1:
Juniperus squamata - gratis - super gezond klaar voor een eerste "oefen" styling ;) - ophalen of op zaterdag bij bonsai van het westen.

foto's



Boom 2:
Juniperus old gold - gratis - geen top stuk maar kan wellicht op een rots geplant worden of een shohin leuk om op te oefenen. - ophalen of bonsai van het westen zaterdag

foto's:


Boom 3:

Pinus mugo - 15 euro - kan een leuk boompje worden maar is wel een project van lange adem niet ge ent - ophalen of bonsai van het westen zaterdag

foto's:




Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opruiming 5 jaren 11 maanden geleden #75118

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
boom 4:
juniperus stricta- 10 euro - boom is door mij vanaf een kegelvormig ding terug gesnoeid en gevormd ik heb er leuk op kunnen oefenen boom is gezond en moet volgend jaar verpot worden- ophalen of bonsai van het westen zaterdag

foto's




boom 5:
Metasequoia - 10 euro - gekocht in een tuincentrum om op te kweken, maar ik heb gekozen om enkel nog de "opkweek" bomen in de volle grond te houden boom is gezond - ophalen of bonsai van het westen zaterdag

foto's




Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opruiming 5 jaren 11 maanden geleden #75119

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
boom 6:
Buxus sempervirens - 15 euro - leuk boompje ik heb de boom vorig jaar verpot en terug gesnoeid om backbudding te krijgen en heb toen een tak selectie gedaan en bedraad boom mag weg omdat ik nog een andere buxus heb waar ik liever mee verder ga. - ophalen of bonsai van het westen zaterdag

foto's:






Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opruiming 5 jaren 11 maanden geleden #75120

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
boom 7:
Taxus baccata - gratis - blootliggende wortels de steen daar steunt hij op wie m wil mag hem hebben boom is goed gezond - ophalen of bonsai van het westen zaterdag

foto's







Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opruiming 5 jaren 11 maanden geleden #75175

  • Sjors Boomschors
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 321
  • Ontvangen bedankjes 46
Ja, zelfs hier bij een beginner begint de tuin vol to lopen. Niet overvol, er kan altijd wat bij. Al limiteer ik mezelf tot de capaciteit van de winter/vorst opslag. Momenteel bestaat de collectie uit veel steks en jong beginners spul, met nog niets bonsai waardig te noemen. Dit eerste jaar staat in teken van oppotten en met gedegen verzorging en aandacht het jaar zien door te komen. Met einde jaar de eerste snoei en styling.

Aankomend weekend, de zaterdag, breng ik ook een bezoek aan de show in Delft. Om samen met die ouwe te zien hoe het nu echt moet, en om nieuwe ideeën op te doen.

Heb nog veel te leren, met in bijzonder het gebruik van Akadama. Ben inmiddels voorzien van een flinke zak. Maar gezien de tijd van het jaar en nog niets voorhanden hebbende wat ik er op kan laten groeien.

Om eerlijk te zijn durf ik er eigenlijk niets mee te doen. Bang er binnen een week / maand een stek of boompje mee om te leggen. Met een aankoop durf ik het al geheel niet aan.

Zou u dan ook graag treffen op of voor de show, om ervaringen hierin te delen. En wanneer nog voorhanden zou afname van aangeboden boompje 1# of 2# staande op Akadama of mengsel hiervan mij zeer helpen in het opdoen van ervaring en kennis.

Der valt vast via PM wat kort te sluiten. En wie weet tot op de show.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opruiming 5 jaren 11 maanden geleden #75177

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

Sjors Boomschors schreef : Ja, zelfs hier bij een beginner begint de tuin vol to lopen. Niet overvol, er kan altijd wat bij. Al limiteer ik mezelf tot de capaciteit van de winter/vorst opslag. Momenteel bestaat de collectie uit veel steks en jong beginners spul, met nog niets bonsai waardig te noemen. Dit eerste jaar staat in teken van oppotten en met gedegen verzorging en aandacht het jaar zien door te komen. Met einde jaar de eerste snoei en styling.

Aankomend weekend, de zaterdag, breng ik ook een bezoek aan de show in Delft. Om samen met die ouwe te zien hoe het nu echt moet, en om nieuwe ideeën op te doen.

Heb nog veel te leren, met in bijzonder het gebruik van Akadama. Ben inmiddels voorzien van een flinke zak. Maar gezien de tijd van het jaar en nog niets voorhanden hebbende wat ik er op kan laten groeien.

Om eerlijk te zijn durf ik er eigenlijk niets mee te doen. Bang er binnen een week / maand een stek of boompje mee om te leggen. Met een aankoop durf ik het al geheel niet aan.

Zou u dan ook graag treffen op of voor de show, om ervaringen hierin te delen. En wanneer nog voorhanden zou afname van aangeboden boompje 1# of 2# staande op Akadama of mengsel hiervan mij zeer helpen in het opdoen van ervaring en kennis.

Der valt vast via PM wat kort te sluiten. En wie weet tot op de show.


Ik zal je een pb sturen met mijn tel nr dan kunnen we elkaar wel treffen op bonsai van het westen, op de pinus mugo na is alles nog beschikbaar !
Ik zal boompje 1 en 2 voor je mee nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opruiming 5 jaren 10 maanden geleden #75190

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Boom 1 en 2 hebben een nieuw thuis gevonden bij sjors boomschors en boom 3 is ook weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opruiming 5 jaren 10 maanden geleden #75244

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 516
  • Ontvangen bedankjes 109
Hallo, staan er nog bomen te koop of zijn ze reeds verkocht?

Gr. David

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opruiming 5 jaren 10 maanden geleden #75245

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

dennisfranx schreef : Boom 1 en 2 hebben een nieuw thuis gevonden bij sjors boomschors en boom 3 is ook weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren